OPPO objejmuje prowadzenie w ogólnoświatowym konkursie SemEval, dzięki wzbogaceniu sztucznej inteligencji o analizę emocji, to kolejne ważne osiągnięcie OPPO w dziedzinie badań nad sztuczną inteligencją (AI).
Firma OPPO poinformowała o kolejnym ważnym osiągnięciu w dziedzinie badań nad sztuczną inteligencją. Podczas niedawno zakończonego międzynarodowego konkursu analizy semantycznej International Workshop on Semantic Evaluation (SemEval-2020), firma OPPO zajęła pierwsze miejsce w analizie nastrojów w tekście z mediów społecznościowych z kodem mieszanym, w połączeniu języków hiszpańskiego i angielskiego (Sentiment Analysis for Code-Mixed Social Media Text in Spanish/English) i w ten sposób zademonstrowała swoje znakomite możliwości w dziedzinie analizy nastrojów w tekstach.
Analiza nastroju jest kluczem do szerokiego wachlarza fascynujących zastosowań. Dzięki niej komputery mogą dokładniej i z większym wyczuciem wychwytywać zmiany emocji użytkowników. Ponadto, umożliwia zapewnienie odpowiednich reakcji produktów będących w bezpośredniej interakcji z ludźmi, a tym samym wbudowanie wrażliwości emocjonalnej w usługi, takie jak asystenty głosowe, czy czatboty.
W tej dziedzinie, narzędzia do badania nastrojów mogą posłużyć do analizowania ogromnych ilości danych z Internetu w celu uzyskania pełniejszych i bardziej wartościowych statystyk, pozwalających firmom na lepsze wykonywanie analiz marketingowych, badań konsumenckich, analizowanie opinii o produktach, czy też innych zadań.
„Dokonując wielu czołowych osiągnięć technologicznych, instytut badawczy OPPO Research Institute przyczynia się do poszerzenia oferty, jaką OPPO zapewnia w dziedzinie produktów i usług tworzących spójny ekosystem. Chcemy konsekwentnie zwiększać nasz potencjał w dziedzinie sztucznej inteligencji, tak aby produkty OPPO stawały się inteligentniejsze i wrażliwsze na potrzeby użytkowników,” powiedział Jack Hao, Chief Speech and Semantics Scientist w OPPO Research Institute.
SemEval zalicza się do najbardziej cenionych konkursów w dziedzinie przetwarzania języka naturalnego. Jest sponsorowany przez grupę SIGLEX działająca w ramach stowarzyszenia językoznawstwa informatycznego ACL (Association for Computational Linguistics), jednej z najbardziej wpływowych i dynamicznych międzynarodowych organizacji naukowych w tej dziedzinie. Od roku 2001 odbyło się 14 edycji konkursu SemEval, w których uczestniczyły czołowe uczelnie i instytuty badawcze z całego świata.
Analiza ludzkich emocji jest niewątpliwie wielkim wyzwaniem dla technologii. Zespół badawczy z instytutu OPPO Research Institute przeanalizował zadanie stosując metody wielowymiarowe oraz wielokrotne doświadczenia porównawcze wykonywane dla modelu klasyfikacji emocji. Zespół firmy OPPO osiągnął bardzo wysoki wynik łącząc specyficzną charakterystykę danych z zadania z zaawansowanym dostrajaniem i uczeniem modelu.
W swojej relatywnie krótkiej historii, zespół badawczy OPPO ds. języka i semantyki zdobył szereg ważnych nagród branżowych, między innymi: w Japanese-English Multilingual Patent Translation Championship 2019, podczas chińskiej konferencji tłumaczenia maszynowego CCMT2019 (2019 China Conference on Machine Translation), czy pierwsze lub drugie miejsca w konkursach tłumaczenia maszynowego, takich jak WMT, CCMT, IWSLT. Firma OPPO zajmuje też szóste miejsce w teście SQuAD 2.0 (Stanford Question Answering Dataset).
Tony Chen, założyciel i dyrektor generalny firmy OPPO, poinformował wcześniej, że w ciągu trzech lat OPPO zainwestuje 7 miliardów USD (50 mld juanów) w prace badawczo-rozwojowe ukierunkowane na promowanie postępu w dziedzinach technologii 5G, sztucznej inteligencji, rzeczywistości rozszerzonej, Big Data, a także na rozwijanie głównych technologii i integrowanie ich ze sprzętem oraz oprogramowaniem.
https://itreseller.pl/itrnewoppo-podczas-premiery-nowej-serii-flagowych-smartfonow-findx2-oraz-komunikacyjnego-huba-5g-cpe-oglosilo-innowacyjny-projekt-dla-operatorow-telekomunikacyjnych-w-celu-przyspieszenia-wdrozen-sieci-5g/