Oracle Cloud zadebiutowało w Premier League. Zautomatyzowana analiza sportowa na żywo? Dzięki Oracle Cloud mecze Premier League zasypią nas danymi.

Oracle Cloud, wśród wielu różnych zastosowań, szczególnie w świecie biznesu, czasami pokazuje swoje możliwości w miejscach nieco mniej oczywistych… np. w angielskiej Premier League.

 

Dzięki analizie danych można usprawnić biznes, procesy produkcyjne, oglądalność stron internetowych… ale też sport. Dotychczas najlepszym przykładem były chyba wyścigi Formuły 1, gdzie całe zespoły przyglądały się na żywo danym płynącym z sensorów w bolidach. A gdyby tak dać wgląd w dane widzom, do tego w najchętniej oglądanej lidze najpopularniejszego sportu świata?

 

Od początku tego sezonu Premier League, która jest najchętniej oglądaną ligą na świecie, uruchomiła Match Insights. Jest to usługa działająca w oparciu o Oracle Cloud. Dzięki niej, fani angielskiej piłki zyskają dodatkowe informacje. Pierwsze mecze z nową usługą już za nami. Liga ruszyła 13 sierpnia, a otwierającym meczem było starcie jednego z najbardziej utytułowanych klubów, Arsenalu Londyn, z debiutantem w Premier League (to stary, założony w 1904 roku klub, ale w Premier League jest po raz pierwszy), Brentford. Podobnie jak piłkarze z Brentford, debiutował także obsługiwany przez Oracle Cloud system Match Insights.

 

Statystyki Match Insights oferują wiele danych. Np. łączą historyczne dane o drużynach i zawodnikach, ze śledzeniem zawodników w czasie rzeczywistym. Modele analityczne oparte na sztucznej inteligencji wykorzystują dane, aby dać widzom głębsze zrozumienie tego, co dzieje się na boisku. dowiemy się chociażby o takich rzeczach jak najczęstsza pozycja na boisku (AI śledzi pozycje wszystkich graczy i wskazuje różne sposoby organizowania się drużyn podczas ataku i obrony), prawdopodobieństwo wygranej (wykorzystując dane z czterech lat meczów, Match Insights pokazuje szanse na wygraną lub remis danej drużyny, symulując pozostałą część meczu 100 000 razy).

 

 

„Match Insights sprawia, że mecze Premier League będą jeszcze bardziej ekscytujące, dając fanom głębsze zrozumienie akcji na boisku” – powiedział Lee Bonfield, prywatnie fan piłki nożnej, zawodowo członek zespołu Oracle Cloud, którego zadaniem jest opracowanie Match Insights. Bonfield chce, aby Match Insights pomogły widzom telewizyjnym i w mediach społecznościowych jeszcze bardziej cieszyć się meczem, dając im nowe spojrzenie na akcję.

 

„W związku z rozpoczynającym się nowym sezonem cieszymy się, że mamy na pokładzie Oracle jako oficjalnego dostawcę chmury, danych i analityki oraz uczenia maszynowego dla Premier League” — powiedział dyrektor handlowy Premier League, Will Brass„Zawsze szukamy nowych sposobów, aby przybliżyć współzawodnictwo fanom i będziemy współpracować z Oracle, ich wiedzą i technologią, aby stworzyć nowe doświadczenia i więcej możliwości, aby opowiedzieć historię występów graczy i zespołów podczas transmisji na żywo”.

 

Dla fanów piłki nożnej na całym świecie Match Isights jest znakomitym uzupełnieniem pasji o dane. Niewykluczone, że w niedalekiej przyszłości inne potężne ligi piłkarskie, jak hiszpańska, włoska czy niemiecka, także zechcą skorzystać z podobnej technologii.

 

Lenovo ogłosiło dziś rekordowe wyniki finansowe Grupy za pierwszy kwartał, podwojono dochód netto w ramach strategii kontynuacji zrównoważonego wzrostu rentowności i długofalowego rozwoju!