Oracle podczas konferencji Oracle IMPACT 2018, nagrodził najlepsze firmy partnerskie za skuteczne wdrożenia rozwiązań chmurowych.

Oracle przyznał nagrody za skuteczne wdrożenie rozwiązań chmurowych oraz znaczące zwiększenie za ich pośrednictwem efektywności biznesowej. Odebrali je podczas konferencji Oracle IMPACT 13 listopada 2018 przedstawiciele następujących sześciu firm i organizacji: Orange Polska, Circle K, BOŚ Bank, Poczta Polska, Grupa TAURON oraz Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny.

 

UFG – wdrożenie kompleksowe – kategoria: Modernizacja

Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny odebrał nagrodę za kompleksowe i efektywne wdrożenie innowacyjnych technologii Oracle wraz z platformą bazodanową Exadata i systemem backup ZFS.

Na początku 2018 roku Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny podjął decyzję o kompleksowej modernizacji i optymalizacji swojego środowiska bazodanowego oraz warstwy aplikacyjnej. W ramach tego projektu, UFG związał się z firmą Oracle umową ULA obejmującą swym zakresem obszar bazy danych, replikacji online, a także warstwy aplikacyjnej oraz dostawę platformy bazodanowej Exadata wraz z systemem backup ZFS. Fundusz wykonał migrację wszystkich systemów informatycznych na nową platformę opartą o klaster dwóch maszyn Oracle Exadata. Ponadto wdrożono architekturę Disaster Recovery, dbającą o ciągłość funkcjonowania systemów Orange w przypadku ewentualnej awarii, w oparciu o dwie rozproszone geograficznie serwerownie. Projekt w UFG zasługuje na wyróżnienie z uwagi na jego kompleksowość oraz korzyści biznesowe w postaci zwiększenia wydajności systemów oraz ich pełnej konsolidacji, a także doskonałą realizację. Została ona przeprowadzona w sposób nieprzerywający pracy firmy i praktycznie niezauważalny dla użytkowników.

 

Orange Polska – wzór integracji danych – kategoria: Chmura

Orange Polska wyróżniono za innowacyjne i pionierskie zastosowanie rozwiązań chmurowych Oracle do konsolidacji platform baz danych.

Systemy informatyczne Orange Polska działają w oparciu o oprogramowanie Oracle już od dłuższego czasu. Firma jest jednym z największych użytkowników baz danych Oracle, które przetwarzają cyfrowe informacje najważniejszych systemów produkcyjnych. Poszukując metod optymalizacji środowisk bazodanowych, Orange Polska zdecydował się na wdrożenie chmury Oracle Exadata Cloud at Customer. Oznaczało to olbrzymi krok jakościowy w organizacji wewnętrznych procesów IT. Projekt ten zasługuje na szczególne wyróżnienie ze względu na pionierski charakter i wykorzystanie chmury Oracle do przebudowy procesów wsparcia środowiska pracy systemów IT, wytyczając w tej skali zastosowań standardy dla największych instytucji i firm w Polsce.

 

Circle K – fundamentalna migracja – kategoria: Transformacja

Circle K odebrał nagrodę za migrację wszystkich krytycznych systemów produkcyjnych do Chmury Oracle.

Projekt obejmował migrację do chmury środowisk produkcyjnych wszystkich newralgicznych systemów produkcyjnych firmy Circle K. W tym takich jak JD Edwards, system zarządzania tożsamością, platforma integracyjna, platformy BI oraz baza danych. Na uwagę zasługuje fakt, że to polska komórka – Circle K Business Centre Poland wraz z Oracle Consulting Polska dokonała największej i najszybszej transformacji o tak dużej skali. Projekt jest też dowodem dojrzałości chmury Oracle do przyjęcia najbardziej złożonych i heterogenicznych środowisk produkcyjnych, używanych codziennie przez tysiące użytkowników w wielu krajach.

 

 

BOŚ Bank – pionier kontroli danych – kategoria: Innowacje

BOŚ Bank otrzymuje wyróżnienie za pionierskie wykorzystanie mechanizmów Oracle Cloud Security.

Zgodnie z komunikatem KNF dotyczącym przetwarzania danych w chmurze, BOŚ Bank postawił na nowoczesność oraz zgodność z wymaganiami rozporządzenia RODO. Dla spełnienia tych wymogów firma postanowiła skorzystać z mechanizmów Oracle Cloud Security, jako pierwszy bank w Polsce. Informacje przetwarzane w bazach danych podlegają ochronie z wykorzystaniem mechanizmów kontrolnych Oracle (szyfrowanie, maskowanie danych, monitorowanie zachowania użytkowników systemów informatycznych). Aplikacje wykorzystywane przez bank jako usługi chmurowe będą monitorowane przez usługę Oracle Cloud Access Security Broker, która wykorzystuje mechanizmy uczenia maszynowego do budowania profili ryzyka związanych z wykorzystaniem usługi przez użytkowników. Jednocześnie infrastruktura informatyczna banku będzie monitorowana przez Oracle Management Cloud. Takie podejście do bezpieczeństwa danych jest pionierskie w polskim sektorze bankowym.

 

TAURON – RODO-odporny – kategoria: Bezpieczeństwo

Za realizację opartego na technologii Oracle projektu „Złoty Rekord Klienta”, zachowującego pełną zgodność z dyrektywą RODO, wyróżniona została Grupa TAURON.

Grupa TAURON jest kluczowym podmiotem w branży energetycznej i ważnym ogniwem w systemie bezpieczeństwa energetycznego Polski. Grupa Tauron z powodzeniem wykorzystuje narzędzia Oracle – takie jak Oracle Service Bus, Oracle Weblogic oraz Oracle Data Integrator. Nominowany projekt „Złoty Rekord Klienta” to bezprecedensowy przykład na to, jak można wdrożyć rozwiązanie Oracle w zakresie RODO, mając na względzie zgodność z nowymi regulacjami prawnymi oraz z zachowaniem odpowiedniej ochrony przetwarzanych danych.

 

Poczta Polska – maksimum optymalizacji – kategoria: Efektywność

Pocztę Polską nagrodzono za kompleksową optymalizację procesów informatycznych w oparciu o technologię i usługi konsultingowe Oracle.

Przygotowując się do strategicznej transformacji cyfrowej, Poczta Polska pod koniec 2017 roku podjęła decyzję o kompleksowej modernizacji środowisk swoich systemów informatycznych i podpisała umowę na nieograniczone stosowanie technologii Oracle oraz wsparcie usługowe w ramach realizowanego portfela programów i projektów inwestycyjnych. Projekt ten zasługuje na wyróżnienie ze względu na skalę transformacji oraz zaangażowanie ok. 800 osobowego zespołu IT i rozwój jego kompetencji. Dodatkowo, w ramach projektu należy wymienić rozbudowę środowisk analitycznych, nowe metodyki testowe i deweloperskie oraz podnoszenie systemów do najnowszych wersji baz danych Oracle. Całość prac, kompleksowe podejście oraz skupienie się na priorytetach pozwala Poczcie Polskiej na tworzenie efektywnie działającej platformy technologicznej i prowadzi ją sprawnie do nowych i strategicznych obszarów biznesowych. To nowe otwarcie, zgodne z najnowszymi, światowymi trendami.