Oracle Polska informuje, że Operator Chmury Krajowej (OChK) zakończył wdrożenie pakietu usług chmurowych Oracle Sales Cloud, który posłuży do obsługi sprzedażowej klientów firmy.

Wdrożenie prowadzili specjaliści partnera Oracle, firmy Optingo posiadającej tytuł Cloud Excellence Implementer w obszarze CX i specjalizującej się w międzynarodowych projektach obejmujących obszary Customer Experience. Oracle Sales Cloud został wybrany po przeprowadzeniu przez klienta szczegółowego badania rynku i porównaniu ofert najważniejszych dostawców oprogramowania tej klasy. Projekt został przeprowadzony w rekordowym czasie, a operacyjne uruchomienie systemu zajęło zaledwie 3 tygodnie.
„Przekonaliśmy klienta do naszego rozwiązania organizując dla niego wiele prezentacji, zakończonych wykonaniem rozbudowanego testu Proof of Concept” – komentuje Adam Harackiewicz, Customer eXperience Sales Manager z Oracle. „Testy były wykonane bardzo starannie, przy wykorzystaniu procesów charakterystycznych dla biznesu klienta. Dzięki temu udało się nam zaprezentować całą bogatą funkcjonalność i intuicyjność rozwiązania Oracle oraz jego zdolność do łatwego integrowania się z kolejnymi aplikacjami”.
Zakres projektu obejmował przede wszystkim obszary zaliczane do klasy Sales Force Automation: zarządzanie leadami i procesem sprzedażowym, rejestry produktów, zadań i kontaktów, kalendarz, raportowanie, a także integrację z pakietem G Suite.
„Chmura Krajowa doceniła zarówno funkcje już zaszyte w systemie, jak też możliwości jego konfigurowania według konkretnych potrzeb; pokazaliśmy także doskonałą integrację modułów i współpracę pomiędzy nimi” – powiedział Wojciech Wojnar, Partner w firmie Optingo. „Należy podkreślić fakt, że zespół Chmury Krajowej bardzo dobrze przygotował się do projektu, wkładając wiele wysiłku w odpowiednie zaplanowanie procesów biznesowych i dbając, aby były one maksymalnie przyjazne i użyteczne dla handlowców. Dla nas, jako głównego wykonawcy projektu, ważne było także podejście klienta, które nazywamy Best Practice, zakładające maksymalne uwzględnienie funkcjonalności już zawartej standardowo w aplikacji. Jest to podejście nie tak często praktykowane przez klientów, którzy zwykle mają tendencję do ścisłego odwzorowania swoich procesów bez uwzględnienia tego co już jest dostępne. Prowadzi to do nadmiernej kastomizacji i w efekcie do zwiększenia zarówno kosztów, jak i czasu trwania projektu”.
„Chmura Krajowa zaczęła działalność operacyjną w 2019 roku. Wraz z rozwojem biznesu rosły nasze potrzeby w zakresie systemowego wsparcia obszaru sprzedaży profesjonalnymi narzędziami. Skuteczną odpowiedzią okazał się Oracle Sales Cloud, który daje ścisłą kontrolę procesów sprzedaży oraz porządkuje informacje o klientach. Z systemu korzysta dziś aktywnie liczna grupa osób z różnych obszarów funkcjonowania firmy. Planujemy jego dalszy rozwój, m.in. w zakresie prowadzonych kampanii marketingowych oraz integracji z innymi rozwiązaniami wspierającymi obsługę procesów w firmie. System Oracle oraz nasz partner wdrożeniowy – Optingo, wspierają nas w realizacji naszych celów biznesowych adekwatnie do tempa rozwoju naszej firmy i zapotrzebowania na przetwarzane informacje.” – podsumowuje Karolina Sikora, odpowiedzialna za wdrożenie systemu po stronie Chmury Krajowej.
Oracle CX Sales (część Oracle Cloud CX) umożliwia liderom ukierunkowanie zespołów na sukces dzięki kompleksowemu zasobowi danych, a sprzedawcom lepsze zrozumienie komunikatów wysyłanych przez kupujących z wykorzystaniem bazy wiedzy o klientach i wskazówek dotyczących obsługi. System automatyzuje czasochłonne wprowadzanie danych i zarządzanie zadaniami. Dzięki temu zapewnia przedstawicielom handlowym szybszy dostęp do kluczowej dokumentacji, aby mogli spędzać mniej czasu na przeprowadzaniu aktualizacji CRM i wyszukiwaniu informacji.
Ponadto Oracle Sales Cloud łączy zdobywaną w czasie rzeczywistym wiedzę o klientach z danymi pochodzącymi z systemów finansowych i HR w celu planowania idealnych parametrów w zakresie norm sprzedaży, terytoriów i wynagrodzeń. Dzięki integracji wszystkich newralgicznych źródeł danych można tworzyć plany sprzedaży, które spełnią cele biznesowe firmy i pomagają sprzedawcom zwiększać zyski.
https://itreseller.pl/itrnewkolejni-giganci-technologiczni-ubiegaja-sie-o-licencje-umozliwiajaca-handlowanie-z-huawei-japonscy-giganci-moga-byc-zaledwie-wierzcholkiem-gory-lodowej/