Oracle prezentuje rozszerzenia chmury autonomicznej, rozbudowujące funkcje autonomiczne na wszystkie usługi Oracle Cloud Platform.
Oracle prezentuje rozszerzenia chmury autonomicznej, rozbudowujące funkcje autonomiczne na wszystkie usługi Oracle Cloud Platform. Usługi autonomiczne korzystają ze sztucznej inteligencji i automatycznego uczenia, aby pomagać firmom obniżać koszty, zmniejszać ryzyko, przyspieszać wprowadzanie innowacji i przeprowadzać analizy predykcyjne. Podczas konferencji Oracle CloudWorld, Prezes Oracle i szef działu rozwoju produktów Thomas Kurian zaprezentował najnowsze rozszerzenia Oracle Cloud Platform, które rozbudowują usługi Oracle Cloud Platform Autonomous Services poza bazę danych Oracle Autonomous Database, aby wszystkie usługi Oracle Cloud Platform samodzielnie działały, zabezpieczały się i naprawiały. Rozszerzony pakiet autonomicznych usług platformy wyznacza nowy standard branżowy w zakresie autonomicznych narzędzi chmurowych. Oracle stosuje we wszystkich swoich usługach platformy sztuczną inteligencję i automatyczne uczenie, aby pomóc klientom w obniżeniu kosztów, zmniejszeniu ryzyka, przyspieszeniu wprowadzania innowacji i przeprowadzaniu analiz predykcyjnych.
Przedsiębiorstwa, które chcą szybko wprowadzać innowacje, potrzebują zestawu bezpiecznych, wszechstronnych, zintegrowanych usług chmurowych do tworzenia nowych aplikacji i obsługi najbardziej wymagających obciążeń korporacyjnych. Tylko usługi chmurowe Oracle mogą zautomatyzować kluczowe funkcje operacyjne, takie jak dostrajanie, wprowadzanie uaktualnień i poprawek, tworzenie kopii zapasowych i modernizacje, zapewniając jednocześnie maksymalną wydajność, wysoką dostępność i bezpieczeństwo korporacyjnych systemów informatycznych. Ponadto, aby przyspieszać wprowadzanie innowacji i bardziej inteligentne podejmowanie decyzji, do platformy Oracle Cloud Platform dodano funkcje autonomiczne opracowane specjalnie z myślą o tworzeniu aplikacji, funkcjach mobilnych i botach, integracji aplikacji i danych, analizach, bezpieczeństwie i zarządzaniu.
„Przyszłość odnoszących sukcesy działów informatycznych to pełna, całościowa automatyzacja” — powiedział Thomas Kurian, Prezes Oracle i szef działu rozwoju produktów. „Oracle sprawia, że staje się to rzeczywistością. Włączamy funkcje autonomiczne w strukturę naszej chmury, aby pomóc klientom chronić ich systemy, szybciej wprowadzać innowacje i zapewnić im przewagę nad konkurencją dzięki podejmowaniu lepszych decyzji w czasie rzeczywistym”.
Autonomiczne funkcje Oracle, w tym pierwsza na świecie autonomiczna baza danych zaprezentowana na konferencji Oracle OpenWorld, stanowią integralną część platformy Oracle Cloud Platform. Baza danych Oracle Autonomous Database wykorzystuje zaawansowane mechanizmy sztucznej inteligencji i automatycznego uczenia, aby wyeliminować pracę człowieka, błędy ludzkie oraz ręczne dostrajanie, oraz pomaga osiągnąć niespotykaną wcześniej dostępność, wydajność i bezpieczeństwo w znacznie niższej cenie. W tym roku zostaną udostępnione liczne autonomiczne usługi bazodanowe, z których każda będzie dostosowana do określonych obciążeń, m.in. Oracle Autonomous Data Warehouse Cloud Service do analiz, Oracle Autonomous Database OLTP do obciążeń transakcyjnych i mieszanych oraz Oracle Autonomous NoSQL Database do szybkich operacji odczytu i zapisu na masową skalę.
Oprócz Oracle Autonomous Database, w pierwszej połowie roku kalendarzowego mają się również pojawić funkcje autonomiczne do tworzenia aplikacji mobilnych, funkcji mobilnych i botów, integracji, analiz, bezpieczeństwa i zarządzania systemami. Wszystkie usługi na platformie Oracle Cloud Platform są wyposażone w podstawowe funkcje autonomiczne, takie jak:
- Autonomiczne działanie pozwalające obniżyć koszty i zwiększać produktywność — eliminuje pracę ludzką w obszarze konfiguracji, zabezpieczenia, monitorowania, tworzenia kopii zapasowych i odtwarzania oraz rozwiązywania problemów. Automatycznie wprowadza uaktualnienia i poprawki podczas pracy. Natychmiast dostosowuje wielkość mocy obliczeniowej i pamięci masowej bez przestojów.
- Autonomiczna ochrona pozwalająca zmniejszyć ryzyko — chroni przed atakami z zewnątrz i ze strony nieuczciwych użytkowników wewnętrznych. Automatycznie wprowadza aktualizacje zabezpieczeń podczas pracy w celu ochrony przed cyberatakami i automatycznie szyfruje wszystkie dane.
- Samonaprawa zwiększająca dostępność — zapewnia zautomatyzowaną ochronę przed wszystkimi planowanymi i nieplanowanymi przestojami dzięki dostępności na poziomie 99,995%, co daje mniej niż 2,5 minuty przestojów w miesiącu, łącznie z planowaną konserwacją.
Przykładowe dodatkowe funkcje autonomiczne dodane do obszarów funkcjonalnych wchodzących w skład pozostałej części Oracle Cloud Platform to:
Opracowywanie aplikacji
- Automatyczne wykrywanie artefaktów, zarządzanie zależnościami oraz aktualizacje zależności oparte na regułach, które zwiększają jakość kodu i produktywność programistów
- Automatyczne identyfikowanie i rozwiązywanie problemów z bezpieczeństwem we wszystkich procesach ciągłej integracji i ciągłego dostarczania, co pozwala znacznie zmniejszyć zagrożenia dla bezpieczeństwa
- Automatyczne generowanie kodu i wdrażanie „jednym naciśnięciem guzika”, co umożliwia szybkie opracowywanie aplikacji nawet przez użytkowników z działów biznesowych
Funkcje mobilne i boty
- Samouczące się chatboty, które obserwują wzorce i preferencje w zakresie interakcji, aby zautomatyzować częste czynności użytkowników końcowych
- Nienadzorowane, inteligentne boty wykorzystujące automatyczne uczenie, aby uczyć się z konwersacji użytkowników i na tej podstawie prowadzić płynne konwersacje uwzględniające kontekst
- Autonomiczne buforowanie wywołań API do najbliższego centrum przetwarzania danych w czasie rzeczywistym w celu zapewnienia odpowiedzi o najniższym opóźnieniu w oparciu o lokalizację użytkownika końcowego
Integracja aplikacji i danych
- Samodefiniujące się integracje automatyzują procesy biznesowe w obrębie różnych aplikacji SaaS i aplikacji lokalnych
- Samodefiniujące się przepływy danych obejmujące automatyczne tworzenie repozytoriów i strumieni przygotowujących dane na potrzeby ich wprowadzania
Analizy
- Automatyczne wykrywanie i przygotowywanie danych
- Automatyczna analiza kluczowych wniosków wraz z wizualizacją i komentarzem, co pozwala szybciej uzyskiwać wnioski w czasie rzeczywistym
Bezpieczeństwo i zarządzanie
- Analiza zachowań użytkowników i firm oparta na automatycznym uczeniu w celu automatycznego izolowania i eliminowania podejrzanych i nieuczciwych użytkowników
- Mechanizmy kontroli predykcyjnej, które mają na celu zapobieganie wyciekom danych z repozytoriów usystematyzowanych i nieusystematyzowanych
- Ujednolicone repozytorium danych obejmujące dane z dzienników, dane o wydajności i doświadczeniu użytkowników oraz dane konfiguracyjne, wykorzystujące mechanizmy sztucznej inteligencji/automatycznego uczenia.
Firma Oracle zaprezentowała również narzędzie Oracle Digital Assistant do interakcji pomiędzy usługami Oracle SaaS i PaaS, w tym również analizami. Oracle Digital Assistant zapewnia użytkownikowi scentralizowaną łączność umożliwiającą interakcję ze wszystkimi danymi użytkownika w obrębie systemów CRM, ERP, HCM, aplikacji niestandardowych i wyników analizy danych biznesowych. Asystent wykorzystuje sztuczną inteligencję do tego, aby w inteligentny sposób korelować dane i automatyzować czynności użytkowników. Oracle Digital Assistant obejmuje następujące funkcje:
- Integracja z urządzeniami opartymi na mowie takimi jak Amazon Echo (Alexa), Apple Siri, Google Home, Google Speech, Harman Kardon (Cortana) i Microsoft Cortana
- Algorytmy automatycznego uczenia głębokiego oparte na sieci neuronowej, które przetwarzają wiadomości z urządzeń głosowych, aby zrozumieć treść wprowadzaną przez użytkownika i móc podjąć odpowiednie działania
- Inteligentne przekierowywanie do botów dysponujących wiedzą wymaganą do przetworzenia treści wprowadzonej przez użytkownika
- Dzięki wglądowi w zachowanie, kontekst, preferencje i zwyczaje użytkowników asystent Oracle Digital Assistant uczy się udzielać rekomendacji i automatyzować działania w obrębie wszystkich zestawów danych w imieniu użytkownika.
„Platforma jako usługa staje się newralgicznym komponentem modelu świadczenia usług w chmurze i pomaga przedsiębiorstwom zwiększać elastyczność biznesową i innowacyjność” — powiedział Saurabh Sharma, główny analityk w firmie Ovum. „Prezentując autonomiczne usługi PaaS oparte na sztucznej inteligencji i automatycznym uczeniu, Oracle oferuje przedsiębiorstwom poszukującym sposobów na szybsze wprowadzanie innowacji większą wydajność, obniżenie kosztów i eliminację błędów ludzkich. Autonomiczne funkcje PaaS wchodzące w skład Oracle Cloud Platform pozwolą przedsiębiorstwom rozbudowywać, tworzyć kopie zapasowe, modernizować, przeprowadzać diagnostykę, korygować i zabezpieczać firmowe usługi PaaS”.