Oracle uznany za lidera w raporcie Gartnera „Magiczny kwadrant dla korporacyjnych rozwiązań iPaaS”.
Oracle został uznany za lidera w raporcie „Magiczny kwadrant dla korporacyjnych rozwiązań integracyjnych typu platforma jako usługa”*. Jest to kolejne ważne wyróżnienie, które firma otrzymała w uznaniu za dynamikę i rozwój Oracle Cloud Platform w roku 2017.
„To wyróżnienie to dla nas kolejny wyraz uznania dla działań Oracle w dziedzinie integracji i szeroko rozumianego segmentu PaaS, który dynamicznie się rozwija dzięki skutecznemu wdrażaniu przez tysiące klientów” — powiedział Amit Zavery, wiceprezes Oracle, szef działu produktów Oracle Cloud i oprogramowania warstwy pośredniej. „Dzięki dostarczaniu całościowej oferty iPaaS, która umożliwia łatwą integrację dowolnego rodzaju aplikacji, danych, urządzeń i systemów firma Oracle udostępniła klientom skuteczny sposób na zaspokojenie ich wciąż ewoluujących potrzeb w zakresie integracji”.
W diagramie zwanym „Magiczny kwadrant” Gartner zalicza producentów do określonych pól w oparciu o kompletność ich wizji oraz zdolność do jej realizacji. Według raportu: „w przypadku liderów tego rynku liczba klientów płacących za oferty iPaaS wynosi wiele tysięcy. Z ich ofert często korzystają również tysiące użytkowników pośrednich, którzy korzystają z wbudowanych wersji platformy oraz z tzw. opcji „freemium”. Liderzy ci mają ugruntowaną reputację, długą obecność na rynku i doświadczenie w obsłudze wielu rodzajów integracji — często ze wsparciem dużej, globalnej sieci partnerów. Ich platformy są sprawdzone i bogate w funkcje, a regularnie wprowadzane nowe wersje natychmiast spełniają wymagania tego dynamicznie ewoluującego rynku”.
Firma Gartner definiuje integracyjne rozwiązanie typu platforma jako usługa (iPaaS) jako udostępniające „funkcje, które umożliwiają użytkownikom (zwanym również „najemcami”) wdrażanie projektów w zakresie danych, aplikacji, interfejsów API i integracji procesów, obejmujących punkty znajdujące się w chmurze oraz w infrastrukturze lokalnej”. W raporcie dodano również: „Osiąga się to poprzez tworzenie, wdrażanie, wykonywanie, nadzorowanie i monitorowanie przepływów integracji (zwanych również „interfejsami integracji”), tworzących powiązania pomiędzy wieloma punktami końcowymi, tak aby mogły one ze sobą współpracować”.
*) Gartner, „Magiczny kwadrant dla korporacyjnych rozwiązań integracyjnych typu platforma jako usługa”, Keith Guttridge, Massimo Pezzini, Elizabeth Golluscio, Eric Thoo, Kimihiko Iijima, Mary Wilcox, 30 marca 2017 r.