Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Orange Polska przygotowuje nową strategię. Więcej szczegółów na początku 2025 roku

Jak zapowiedziało Orange Polska, wkrótce ruszą prace nad nową strategią firmy. Jej prezentacja przewidziana jest na przyszły rok.

Informację tę do wiadomości publicznej podał Jacek Kunicki, członek zarządu ds. finansowych. Przygotowywany dokument ma  objąć kwestię dywidendy oraz alokacji kapitału.

„Jeśli chodzi o pytanie o nasze perspektywy i myślenie o dywidendzie w przyszłości, to oczywiście zajmiemy się tym w kolejnej strategii, nad którą będziemy pracować w tym roku. Powinniśmy więc przedstawić nową strategię na początku przyszłego roku. Nieuchronnie odniesie się ona do kwestii alokacji kapitału, a także dywidend dla akcjonariuszy” – powiedział Kunicki podczas telekonferencji.

Nadal obowiązująca strategia, o tytule .Grow, obejmowała lata 2021-2024. Według jej założeń dla tego przedziału czasowego przewidywany jest „niski jednocyfrowy wzrost” przychodów (w latach 2021-23 wzrost przychodów CAGR wyniósł 4,1%), „niski do średniego jednocyfrowy wzrost CAGR” EBITDAaL (w 2021-2023 wyniósł on 4,4% CAGR), ekonomiczne nakłady inwestycyjne (eCapex) w wysokości 1,7-1,9 mld zł (średni roczny poziom) (w latach 2021-2023 było to średnio 1,67 mld zł), podano w prezentacji wynikowej podczas telekonferencji.

Według strategii, stopa zwrotu z kapitału zaangażowanego (ang. return on capital employed, ROCE) miało w okresie czterech lat wzrosnąć 3-4x (z poziomu 1,6% w 2020 roku) – w 2023 r. wskaźnik ten wzrósł o 7,6% (wzrost 5x). Jeśli chodzi o dług netto / EBITDAaL, według strategii celem jest utrzymanie „bezpiecznej sytuacji bilansowej, przy dźwigni finansowej w przedziale 1,7-2,2x” (wobec 1,1x na koniec 2023 r.), zakomunikowano.