Orange Polska przygotowuje nową strategię. Więcej szczegółów na początku 2025 roku

Jak zapowiedziało Orange Polska, wkrótce ruszą prace nad nową strategią firmy. Jej prezentacja przewidziana jest na przyszły rok.

Informację tę do wiadomości publicznej podał Jacek Kunicki, członek zarządu ds. finansowych. Przygotowywany dokument ma  objąć kwestię dywidendy oraz alokacji kapitału.

„Jeśli chodzi o pytanie o nasze perspektywy i myślenie o dywidendzie w przyszłości, to oczywiście zajmiemy się tym w kolejnej strategii, nad którą będziemy pracować w tym roku. Powinniśmy więc przedstawić nową strategię na początku przyszłego roku. Nieuchronnie odniesie się ona do kwestii alokacji kapitału, a także dywidend dla akcjonariuszy” – powiedział Kunicki podczas telekonferencji.

Nadal obowiązująca strategia, o tytule .Grow, obejmowała lata 2021-2024. Według jej założeń dla tego przedziału czasowego przewidywany jest „niski jednocyfrowy wzrost” przychodów (w latach 2021-23 wzrost przychodów CAGR wyniósł 4,1%), „niski do średniego jednocyfrowy wzrost CAGR” EBITDAaL (w 2021-2023 wyniósł on 4,4% CAGR), ekonomiczne nakłady inwestycyjne (eCapex) w wysokości 1,7-1,9 mld zł (średni roczny poziom) (w latach 2021-2023 było to średnio 1,67 mld zł), podano w prezentacji wynikowej podczas telekonferencji.

Według strategii, stopa zwrotu z kapitału zaangażowanego (ang. return on capital employed, ROCE) miało w okresie czterech lat wzrosnąć 3-4x (z poziomu 1,6% w 2020 roku) – w 2023 r. wskaźnik ten wzrósł o 7,6% (wzrost 5x). Jeśli chodzi o dług netto / EBITDAaL, według strategii celem jest utrzymanie „bezpiecznej sytuacji bilansowej, przy dźwigni finansowej w przedziale 1,7-2,2x” (wobec 1,1x na koniec 2023 r.), zakomunikowano.