Orange Polska stawia na AI. Nowa strategia ma zwiększyć przychody i poprawić jakość usług

Orange Polska zapowiada, że AI odegra kluczową rolę w kształtowaniu przyszłości firmy. Prezes operatora, Liudmila Climoc, podkreśla, że AI nie tylko zrewolucjonizuje doświadczenia klientów, ale także poprawi zdolność firmy do identyfikowania i personalizowania ich potrzeb. W efekcie ma to przyczynić się do wzrostu przychodów oraz poprawy jakości usług.
„Sztuczna inteligencja to nie tylko modny temat, ale także realne narzędzie, które już dziś pomaga nam rozwijać biznes. W kolejnych latach AI wpłynie na sposób działania naszej sieci i prowadzenia działalności, zwiększając efektywność oraz jakość usług. To naturalnie przełoży się na wzrost przychodów” – zaznacza Climoc.
Szefowa Orange Polska zwraca uwagę na dynamiczne zmiany w oczekiwaniach klientów i w konkurencji. Zdaniem Climoc kluczowym wyzwaniem będzie zdolność do adaptacji oraz elastyczne reagowanie na nowe trendy. Właśnie dlatego firma ogłosiła nowy plan strategiczny o nazwie „Lead the Future”, który ma umocnić pozycję Orange na rynku i zapewnić długoterminowy wzrost.

Jednym z filarów nowej strategii jest rozwój kompetencji pracowników. Orange stawia na przedsiębiorczość i inwestuje w rozwój talentów, aby sprostać przyszłym wyzwaniom. Równie istotnym elementem planu jest zrównoważony rozwój, który – jak podkreśla Climoc – jest nieodłącznym elementem działalności firmy.
Strategia „Lead the Future” zakłada stabilny wzrost wskaźnika EBITDAaL na poziomie jednocyfrowym w latach 2025-2028, a także ograniczenie wskaźnika eCapex/przychody do poziomu poniżej 14%. Firma planuje również osiągnięcie organicznych przepływów pieniężnych na poziomie co najmniej 1,2 mld zł w 2028 roku.