Orange Polska z dobrym startem w 2025 roku, ale poniżej oczekiwań analityków

Jeden z czołowych operatorów telekomunikacyjnych w Polsce podał wyniki finansowe za pierwszy kwartał kalendarzowy roku 2025. Wyniki, chociaż poniżej oczekiwań analityków, trudno uznać za słabe.
Orange Polska zakończyło pierwszy kwartał 2025 roku z EBITDAaL na poziomie 822 mln zł oraz zyskiem netto wynoszącym 191 mln zł. Choć wynik operacyjny spółki poprawił się względem poprzednich kwartałów, nieco rozminął się z oczekiwaniami rynku – analitycy zakładali, że EBITDAaL osiągnie 812,9 mln zł, a zysk netto sięgnie 220,9 mln zł. Przychody firmy wzrosły do 3,153 mld zł, czyli o 2,3% w ujęciu rocznym, jednak również nieco poniżej prognoz (3,158,9 mln zł). Zysk operacyjny wyniósł 312 mln zł wobec 349 mln zł rok wcześniej.
Orange chwali się wzrostami w niemal wszystkich segmentach usług. Liczba klientów ofert konwergentnych wzrosła o 16 tys. (5% rdr), a średni przychód ARPO z tych usług wzrósł o 4,2% do poziomu 127 zł. Szybszy wzrost dotyczył także klientów światłowodu – ich liczba wzrosła o 38 tys., co oznacza 15% wzrost rok do roku. Obecnie aż 55% klientów internetu stacjonarnego Orange korzysta z tej technologii.
W segmencie mobilnym przybyło 77 tys. klientów usług głosowych, a ARPO z tych usług wzrosło do 29,8 zł (wzrost o 1,3% rdr). Mimo spadku liczby klientów prepaid (o 49 tys.), średni przychód w tym segmencie wzrósł aż o 19,7% rdr do 16,1 zł. Spółka liczy, że nowa, bardziej atrakcyjna oferta telewizyjna sprzedawana w pakiecie ze światłowodem wzmocni pozycję Orange na rynku detalicznym. Firma podkreśla również sukces w aukcji częstotliwości 5G, gdzie zdobyła dwa bloki w paśmie 700 MHz.