Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Orange Polska z dobrym startem w 2025 roku, ale poniżej oczekiwań analityków

Jeden z czołowych operatorów telekomunikacyjnych w Polsce podał wyniki finansowe za pierwszy kwartał kalendarzowy roku 2025. Wyniki, chociaż poniżej oczekiwań analityków, trudno uznać za słabe. 

Orange Polska zakończyło pierwszy kwartał 2025 roku z EBITDAaL na poziomie 822 mln zł oraz zyskiem netto wynoszącym 191 mln zł. Choć wynik operacyjny spółki poprawił się względem poprzednich kwartałów, nieco rozminął się z oczekiwaniami rynku – analitycy zakładali, że EBITDAaL osiągnie 812,9 mln zł, a zysk netto sięgnie 220,9 mln zł. Przychody firmy wzrosły do 3,153 mld zł, czyli o 2,3% w ujęciu rocznym, jednak również nieco poniżej prognoz (3,158,9 mln zł). Zysk operacyjny wyniósł 312 mln zł wobec 349 mln zł rok wcześniej.

Orange chwali się wzrostami w niemal wszystkich segmentach usług. Liczba klientów ofert konwergentnych wzrosła o 16 tys. (5% rdr), a średni przychód ARPO z tych usług wzrósł o 4,2% do poziomu 127 zł. Szybszy wzrost dotyczył także klientów światłowodu – ich liczba wzrosła o 38 tys., co oznacza 15% wzrost rok do roku. Obecnie aż 55% klientów internetu stacjonarnego Orange korzysta z tej technologii.

W segmencie mobilnym przybyło 77 tys. klientów usług głosowych, a ARPO z tych usług wzrosło do 29,8 zł (wzrost o 1,3% rdr). Mimo spadku liczby klientów prepaid (o 49 tys.), średni przychód w tym segmencie wzrósł aż o 19,7% rdr do 16,1 zł. Spółka liczy, że nowa, bardziej atrakcyjna oferta telewizyjna sprzedawana w pakiecie ze światłowodem wzmocni pozycję Orange na rynku detalicznym. Firma podkreśla również sukces w aukcji częstotliwości 5G, gdzie zdobyła dwa bloki w paśmie 700 MHz.