Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Orange Polska zamierza dalej inwestować w infrastrukturę, planuje rosnąć w sektorze IT

Orange Polska przygotowuje strategię zakładającą inwestycje w infrastrukturę i efektywność biznesu telco. Operator upatruje szansy na wzrost w zwiększaniu obecności w sektorze IT. 

Europa jest trudnym miejscem do prowadzenia działalności telekomunikacyjnej, jednak operatorzy robią co mogą, by czerpać na tym terenie z synergii płynącej z poszerzania zakresu działalności.

„Strategia zostanie ogłoszona w I kw. 2025 roku – wciąż ją finalizujemy, ale jasne jest, że dynamika telco – jeśli spojrzeć na prognozy analityków w Europie – będzie płaska w ujęciu przychodowym. Konkurencja nie zmniejszy presji, a w tym samym czasie firmy telekomunikacyjne będą musiały zwiększyć inwestycje w 5G i światłowody. Dlatego tak dużo mówimy o wydajności i efektywności. Nie ma wątpliwości, że będziemy musieli dalej inwestować – powiedziała prezeska Liudmila Climoc podczas Orange Open Tech Day 2024. – Nie jest też tajemnicą, że europejskie firmy telekomunikacyjne nie są zbyt dobrze postrzegane przez społeczność finansową, ponieważ nadal wymagają znacznych inwestycji i wysiłku, aby być bardziej wydajnym”.

Zaznaczyła jednocześnie, że rynek IT powinien rosnąć wyraźnie szybciej na tle sektora telekomunikacyjnego i operator ma tu do odegrania ważną rolę.

„W Polsce rynek IT jest tym, na którym możemy odegrać ważną rolę. Jest większy niż telekomunikacyjny i będzie rósł w szybszym tempie. Oczekuje się, że będzie to prawdopodobnie wysoki jednocyfrowy wzrost. Jesteśmy na nim obecni dzięki Integrated Solutions, BlueSoft i naszym partnerom. Jako Orange Polska mamy kompetencje rozwijając się organicznie, ale także wzmacniając poprzez przejęcia. To pozwala nam odgrywać większą rolę i jest szansą na wzrost. Rynek IT był ważną częścią naszej obecnej strategii .Grow i pozostanie ważnym elementem w przyszłości”.

Prezeska podkreśliła, że Orange Polska ma „bardzo pragmatyczne” nastawienie w kwestii przejęć:

„Szukamy transakcji dających nam wartość. Mówimy o małych graczach ISP czy firmach ICT, które już nabywaliśmy. Przyglądamy się im wszystkim, jesteśmy otwarci. Nieustannie badamy rynek i jeśli pojawiają się możliwości, w których widzimy dla nas synergię to wykonujemy ruch. Będziemy patrzeć na to pragmatycznie”.