Ostatni kwartał ubiegłego roku był rekordowym dla Alphabet.

Firma macierzysta Google, Alphabet odnotowała rekordową sprzedaż kwartalną w ostatnim kwartale minionego, 2021 roku. Głównym powodem tak dobrych wyników było prawdopodobnie zwiększanie budżetów marketingowych przez czołowych reklamodawców. 

W czwartym kwartale 2021 roku sprzedaż Alphabet wzrosła o 32% do 75,3 miliarda dolarów, co daje trzeci z rzędu rekord sprzedaży kwartalnej i przekracza średnie szacunki analityków wynoszące około 72 miliardów dolarów. Tym samym, w całym 2021 roku sprzedaż Alphabet wzrosła o 41%, do rekordowych 258 miliardów dolarów. To ekspresowy wzrost, ale, warto zauważyć, że ma on poniekąd charakter nadrabiania wyników. Sprzedaż w 2020 r., wzrosła zaledwie o 13%, najwolniej od ponad dekady. Na tym tle 2021 oczywiście wypada jeszcze lepiej. Zarówno w 2021, jak i 2020 roku działalność reklamowa Google, w tym YouTube, odpowiadała za 81% przychodów Alphabet. Kwartalny zysk Alphabetu wyniósł 20,6 mld USD, czyli 30,69 USD na akcję

Wyniki Alphabet potwierdzają tylko trend przechodzenia świata w stronę cyfrowej gospodarki – w niej Google i inne firmy skupione w ramach grupy, są niezwykle silnymi graczami, co w praktyce zapewnia im stały wzrost. Firmy oparte o produkty i usługi cyfrowe są też bardziej odporne na wszelkie gospodarcze zawirowania jakie obserowaliśmy przez ostatnie dwa lata. Analitycy twierdzą, że Google, który generuje większe przychody z reklam internetowych niż jakakolwiek inna firma, udowadnia, że ​​jego rozwój jest nie do powstrzymania w dającej się przewidzieć przyszłości.

Należy oczekiwać, że wyniki pozostałych gigantów cyfrowych także będą charakteryzowały się dużymi wzrostami.

Licytuj naszą aukcję dla WOŚP – Zaproszenie do udziału w programie „IT Reseller TV – Liderzy Branży”