Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Światowa branża finansowa już do 2020r zaoszczędzi nawet 8 mld dolarów, oszczędności dzięki SI w sektorze finansowym sięgną biliona dolarów – wyniki słynnej analizy firmy Juniper Research.

Wyniki słynnej analizy firmy Juniper Research, zgodnie z którą światowa branża finansowa zdoła do 2020r zaoszczędzić 8 mld dolarów dzięki implementacji rozwiązań opartych o sztuczną inteligencję właśnie przestały być imponujące. Taki wniosek można wyciągnąć z najnowszego opracowania firmy AutonomousNext – Machine Intelligence & Augmented Finance, według którego kwota ta w ciągu 11 najbliższych lat osiągnie aż bilion dolarów.

 

Najmocniej, implementacja rozwiązań bazujących na sztucznej inteligencji w tym sektorze gospodarki zaznaczy się w przypadku procesów tzw. front-office, a więc działań związanych ze sprzedażą i dystrybucją produktów i usług finansowych. Tutaj skala oszczędności, w ujęciu globalnym, ma wynieść niemal 500 miliardów dolarów. W tzw. obszarze pośrednim (middle-office) wyniosą one 350 mld $, zaś w „zapleczu” sektora finansowego – w tym głównie środowiskach produkcyjnych nowoczesnych usług bankowych – uda się zachować 200 mld $.

 

Nie dziwi fakt, że najwięcej kosztów generują procesy sprzedażowe, w tym zwłaszcza obsługa klienta oraz marketing. Szczególnie w obliczu ciągle nasilającej się konkurencji i aktywności podmiotów z sektora fintech. Branża będzie więc coraz częściej sięgać po narzędzia sztucznej inteligencji w obszarach o największym potencjale automatyzacji, jak choćby „zlecanie” części obsługi chatbotom i asystentom głosowym, które zostały przedstawione jako główne środki służące do cięcia kosztów w działaniach front-office – dodaje Maciej Stanusch ze Stanusch Technologies.

 

Bankowość głównym beneficjentem

AutonomousNext przygotował również zestawienie korzyści w podziale na 3 segmenty przedsiębiorstw tworzących branżę finansową. Ubezpieczalniom uda się poprzez wdrożenia narzędzi SI zaoszczędzić 400 mld dolarów, redukując tym samym całokształt dotychczas ponoszonych kosztów o 14%. Firmy specjalizujące się w zarządzaniu inwestycjami i lokowaniu kapitału swoich klientów mogą liczyć na największe ograniczenie kosztów swojej działalności, wynoszące 38% oraz równowarte 200 miliardom dolarów. W przypadku banków, procentowa obniżka kosztów operacyjnych wyniesie 25%, jednak to właśnie one okażą się być największymi beneficjentami, jeśli chodzi o kwotę utrzymanych w budżetach środków, która będzie równa 450 mld $.

 

Czas interfejsów konwersacyjnych

Jednym z najważniejszych trendów odpowiedzialnych za rosnącą popularność wdrożeń narzędzi opartych o SI jest zmiana preferencji w kwestii najchętniej używanych przez klientów kanałów interakcji z podmiotami branży finansowej. Zgodnie z danymi AutunomousNext, w przypadku generacji Silent (1925-1945) klasyczne połączenia telefoniczne pozostają ulubionym kanałem kontaktu dla 90% osób. Dla reprezentantów pokolenia Baby Boomers (1946-1964) ten rodzaj interakcji jest preferowany przez 64% klientów bankowości.

 

Gdy przejdziemy do generacji X, okaże się, że odsetek ten spada do niespełna 30% zaś w przypadku millenialsów już do 12%. Ci ostatni według Financial Times’a już stanowią najsilniejszą grupę nabywczą w skali globalnej, więc nic dziwnego, że instytucje finansowe starają się trafnie odpowiadać na ich oczekiwania. Czyli – umożliwiać im interakcje oraz kontakt w kanałach internetowych oraz aplikacjach mobilnych, które preferuje aż 88% z nich. Głównie ze względu na szybkość załatwiania spraw klienckich czy całodobową dostępność „wirtualnej” obsługi – tłumaczy Maciej Stanusch ze Stanusch Technologies.

 

Ogromny wzrost inwestycji w SI

Autorzy raportu przekonują także, że obserwować będziemy imponujące przyrosty w finansowaniu przedsiębiorstw zajmujących się opracowywaniem rozwiązań bazujących na sztucznej inteligencji przez fundusze inwestycyjne. W 2010 roku łączna wartość inwestycji w tego typu narzędzia – w tym także interfejsy konwersacyjne – wyniosła 324 mln dolarów, w 2016r było to już 5,1 miliarda, zaś w minionym roku aż 11,4 mld $. To największy w historii skok w obszarze finansowania firm dostarczających rozwiązanie automatyzujące dla biznesu, zaś perspektywy korzyści tylko w branży finansowej nakazują sądzić, że w ciągu najbliższych lat uda się zanotować kolejne rekordy.