Otwarcie lokalnego regionu przetwarzania danych Azure Poland Central to szansa dla gospodarki na rozwój w czasie kryzysu, uważa Magdalena Kasiewicz z Microsoft Polska.
Firmy na całym świecie wykorzystują usługi chmurowe do tworzenia innowacyjnych modeli biznesowych i operacyjnych, zwiększania swojej konkurencyjności, a także budowania odporności na kryzysy. Otwarcie lokalnego regionu przetwarzania danych Azure Poland Central oznacza podłączenie Polski do największej zaufanej globalnej infrastruktury chmurowej. Dzięki temu organizacje nie tylko w Polsce, ale i w regionie Europy Środkowo-Wschodniej zyskują dostęp do rozwiązań, które spełniają najwyższe standardy bezpieczeństwa oraz odpowiadają na potrzebę korzystania z wysokowydajnej mocy obliczeniowej. To zwieńczenie 30-letniej obecności Microsoft w Polsce i szansa dla gospodarki na rozwój w czasie kryzysu, podkreśla Magdalena Kasiewicz, dyrektor ds. sukcesu klientów w Microsoft Polska.
Czynnikiem napędzającym każdego przedsiębiorcę jest sukces. Sukces w postaci zadowolonego klienta, dobrych wyników finansowych czy udanej ekspansji na rynki zagraniczne. Celem Microsoft jest natomiast wsparcie naszych klientów w maksymalnym wykorzystaniu możliwości usług chmurowych do osiągnięcia założonych celów. W jaki sposób to robimy?
Żabka – uwalnia czas także dzięki technologii
Weźmy za przykład Żabkę, która obecnie jest niemal synonimem innowacyjności. Założona w 1998 roku w Poznaniu i Swarzędzu jako sieć 7 eksperymentalnych sklepów, które miały być „wygodną alternatywą” dla coraz szybciej rozwijającego się rynku super- i hipermarketów, dzisiaj składa się z ponad 9 000 punktów zlokalizowanych w całej Polsce, w tym ponad 50 autonomicznych sklepów Żabka Nano.
– Tak intensywny rozwój nie byłby możliwy bez włączenia na pewnym etapie aspektu technologicznego. Aby osiągnąć tak duży sukces Żabka wykorzystała moc ekosystemu Microsoft, który pozwolił jej czerpać maksimum korzyści z możliwości, jakie daje chmura obliczeniowa. W efekcie, Żabka to dzisiaj wachlarz rozwiązań technologicznych, które pozwalają zoptymalizować i zautomatyzować procesy zarówno w sieci handlowej, jak i w poszczególnych punktach sprzedaży. Firma wykorzystuje najnowsze technologie już na etapie poszukiwania nowych lokalizacji, które wskazywane są przy wsparciu algorytmów sztucznej inteligencji. – zaznacza Magdalena Kasiewicz, dyrektor ds. sukcesu klientów w Microsoft Polska. – Dodatkowo, sieć buduje unikatową na rynku kulturę Data Driven, która wspiera podejmowanie decyzji biznesowych na podstawie wniosków płynących prosto z danych. W tym celu wdrożono system do raportowania i analityki, dzięki któremu możliwa stała się bieżąca analiza miliardów informacji pochodzących z ponad 9 tysięcy sklepów rozsianych po całej Polsce.
Żabka może pochwalić się również największą siecią sklepów autonomicznych w Europie, liczącą ponad 50 punktów zlokalizowanych w różnych miastach Polski. Każdy z nich wspierany jest przez sztuczną inteligencję. Innowacyjny koncept Żabki Nano pozwala na szybkie zakupy bez kasjerów, kolejek i gotówki, a także jest precyzyjnie dostosowany do charakteru lokalizacji oraz profilu klientów.
Zaufany partner w transformacji cyfrowej
To wszystko nie byłoby możliwe bez wykorzystania technologii. Jednak podobne przykłady firm, które wykorzystują szeroki wachlarz możliwości dostępnych dzięki chmurze obliczeniowej do rozwoju można mnożyć.
– Przykładowo, wszystkim dobrze znana Grupa CCC wprowadziła usługę dostarczania zakupionych butów w ciągu 60 minut na terenie Warszawy. To pionierskie rozwiązanie funkcjonuje w oparciu o usługi Microsoft Azure oraz rozwiązania wypracowane przez naszych partnerów. – zaznacza Magdalena Kasiewicz, dyrektor ds. sukcesu klientów w Microsoft Polska. – Komponent partnerski jest zresztą niezwykle ważnym współczynnikiem sukcesu. Liczne historie naszych klientów pokazują, że to właśnie 7500 tysiąca firm, które współpracują z nami i tworzą swoje autorskie rozwiązania stanowią istoctne wsparcie w ich procesach transformacyjnych. To oni odpowiadają za migrację infrastruktury i aplikacji naszych klientów na platformę Azure. To również oni wprowadzają na rynek innowacyjne rozwiązania zbudowane na technologii dostarczanej przez Microsoft, których jest już ok 4,5 tysiąca w skali całego globu.
Przepis na sukces
Czy istnieje zatem przepis na sukces w biznesie? Z całą pewnością droga do niego, jak i czynniki, które pomogą osiągnąć założone cele będą się różnić w zależności od firmy. Nie ma jednak wątpliwości, że cyfryzacja i wykorzystanie do tego celu usług chmurowych w parze z doświadczeniem, wiedzą i elementem innowacyjności dostarczanym przez naszych Partnerów w istotny sposób pomagają firmom dostosować się do zmieniających się warunków i wymagań klientów.
– Nowo otwarty region przetwarzania danych Microsoft i jednocześnie pierwszy w tej części Europy – Azure Poland Central – stanowić będzie jeszcze większe wsparcie w drodze do sukcesu. Minimalne opóźnienia w przesyle danych, które wynikają z bliskości infrastruktury od operacji umożliwią lokalnym biznesom wprowadzanie najbardziej wymagających innowacji. – podkreśla Magdalena Kasiewicz, dyrektor ds. sukcesu klientów w Microsoft Polska. – Z kolei możliwość wybrania centrów danych zlokalizowanych pod Warszawą jako miejsca przetwarzania wrażliwych informacji pozwoli spełnić najbardziej restrykcyjne wymagania dotyczące rezydencji danych. Elastyczność usług chmurowych pozwoli natomiast skalować infrastrukturę dostosowując ją do potrzeb biznesowych. Dzięki temu firmy mogą zwiększać lub zmniejszać potrzebną moc obliczeniową i pojemność serwerową, co przyczynia się do oszczędności kosztów. Lokalne biznesy, decydując się na wykorzystanie usług i aplikacji płynących z centrów danych zlokalizowanych pod Warszawą otrzymają jeszcze więcej możliwości, które pozwolą im osiągnąć sukces zarówno ten lokalny, jak i międzynarodowy.
Już wkrótce wielkie świętowanie podłączenia Polski do największej globalnej zaufanej infrastruktury chmurowej.
Zapraszamy na wydarzenie online, które odbędzie się 16 maja (wtorek) w godz. 10.00 – 18.00. W gronie liderów biznesu i organizacji sektora publicznego, gości oraz partnerów wydarzenia będziemy rozmawiać o tym, w jaki sposób inwestycja w budowę Polskiej Doliny Cyfrowej wpłynie na rozwój i wzmocnienie odporności biznesu, gospodarki oraz społeczeństwa.
Zarejestruj się już teraz: https://lnkd.in/dZQhauG3