Outsourcing jako element biznesowy firmy. Usługi outsourcingowe dają dostęp do doświadczonego zespołu specjalistów oraz technologii z dziedziny IT, które dostosowywane są do aktualnych potrzeb klienta.
Usługi outsourcingowe dają dostęp do doświadczonego zespołu specjalistów oraz technologii z dziedziny IT, które dostosowywane są do aktualnych potrzeb klienta. Zewnętrzna firma przejmuje funkcje dotychczas wykonywane przez wewnętrznych pracowników. W outsourcingu istnieje całkowita dowolność wyboru usług, które mają zostać wykonane. To przedsiębiorstwo określa zadania wchodzące w ramy obsługi informatycznej.
Na koszty prowadzenia firmy składa się wiele czynników: wypłaty pensji i premii dla pracowników, rachunki za prąd, telefon czy Internet, czynsz za powierzchnię biurową czy sprzęt niezbędny do pracy. Dodatkowe wydatki na utrzymanie i szkolenie informatyków nie należą do najniższych. W branży IT istnieje ciągła potrzeba podwyższania kwalifikacji, a technologia ta rozwija się w szybkim tempie i zmusza do ciągłej aktualizacji infrastruktury informatycznej. Brak fachowców w firmie lub ich niski poziom wiedzy mogą przyczynić się do powstania nieprawidłowości, których negatywne konsekwencje przekładają się na kwestie finansowe przedsiębiorstwa. Możliwość wynajęcia firmy zewnętrznej daje dostęp do wysoko wykwalifikowanych pracowników oraz systemów i narzędzi, które zapewnią sprawną realizację zadań. W grę wchodzą również oszczędności związane z utrzymaniem działu IT oraz przeniesienie odpowiedzialności za obsługę, naprawy i konserwację infrastruktury.
Rodzaje usług outsourcingowych
- Pełny outsourcing to najchętniej wykorzystywany przez firmy model usługi, który prowadzi do całkowitej redukcji wewnętrznego działu IT i całkowitego przejęcia zakresu obowiązków przez profesjonalny zespół informatyków. Jest to na pewno tańsza i skuteczniejsza forma współpracy. Klient, dzięki podjęciu jej z firmą zewnętrzną, zyskuje dostęp do najnowocześniejszych technologii i innowacyjnych rozwiązań oraz szerokiej wiedzy i doświadczenia specjalistów.
- Częściowy outsourcing polega na przekazaniu tylko wybranych obszarów infrastruktury IT, zależnie od aktualnych potrzeb firmy. Warunkiem jest selekcja autonomicznego działu, który będzie zarządzany w sposób selektywny np. sieć LAN, administracja serwerami, backup czy Help Desk. Opcja ta zalecana jest przedsiębiorstwom, posiadającym autorskie rozwiązania informatyczne, charakterystyczne dla własnego obszaru działań, które z jakiś względów nie mogą być przekazane do obsługi przez firmę zewnętrzną. Częściowy outsourcing pozwoli na kompleksowy serwis wybranego obszaru oraz zmniejszy koszty eksploatacyjne.
- Outsourcing na życzenie skierowany jest do małych firm, które dysponują ograniczonym budżetem, charakteryzuje jest okres dłuższego przestoju w działaniu lub ograniczenie dostępu do infrastruktury spowodowanej awariami. Taka forma serwisu wiąże się do ze zmniejszeniem ilości usług w ramach oferty, wciąż są one jednak świadczone na najwyższym poziomie.
Komputronik Biznes jako firma oferująca usługi outsourcingowe, dzięki swojemu wieloletniemu doświadczeniu oraz bogatej wiedzy, zapewnia profesjonalne wsparcie z zakresu wsparcia informatycznego dla małych i większych firm. Kompleksowe działania dotyczą systemów serwerowych, macierzy, systemów bezpieczeństwa oraz zabezpieczenia oprogramowania, danych i sieci.
Zespół specjalistów podlega stałym szkoleniom, aby klienci otrzymali fachowe doradztwo oraz wsparcie techniczne na najwyższym poziomie. Do tej pory Komputronik Biznes zrealizował lub realizuje usługi outsourcingu IT m.in. dla takich marek jak: Polferries Polska Żegluga Bałtycka S.A., TV Puls, MERCATOR MEDICAL, Wielkopolskie Centrum Pulmonologii i Torakochirurgii im. Eugenii i Janusza Zeylandów, Kimball Electronics czy MAXON Nieruchomości.