Oxbotica zbiera 140 milionów dolarów na wdrożenie autonomicznych pojazdów użytkowych

Autonomiczny start-up oprogramowania Oxbotica zebrał od inwestorów 140 milionów dolarów, aby przyspieszyć wdrażanie pojazdów autonomicznych (AV) w obszarach obejmujących przemysł ciężki, porty i lotniska. 

Jak donosi Reuters, ta runda dotowania obejmuje finansowanie od nowych inwestorów, w tym japońskiego ubezpieczyciela Aioi Nissay Dowa Insurance oraz ramienia venture capital japońskiej rafinerii ropy naftowej Eneos. Obejmuje również nowe dofinansowania od istniejących inwestorów, w tym Tencent i ramienia venture capital BP, a także Kiko Ventures, platformy inwestycyjnej w zakresie czystych technologii należącej do IP Group oraz pierwszego inwestora insystucjonalnego Oxbotiki.

Oxbotica zebrała łącznie około 225 milionów dolarów, a firma poinformowała, że oczekuje się, że dodatkowi inwestorzy zarejestrują się przed zakończeniem rundy finansowania za kilka miesięcy. Startup pracuje nad konkretnymi aplikacjami dla inwestorów strategicznych. Obejmują one AV dla odległych lokalizacji BP, system transportu osób dla niemieckiego dostawcy części samochodowych ZF Friedrichshafen oraz dostawę bezpośrednio do klientów towarów wysłanych przez brytyjski supermarket internetowy i grupę technologiczną Ocado.

Dyrektor generalny Oxbotica, Gavin Jackson, powiedział Reuterowi, że AV korzystające z oprogramowania start-upu wejdą do użytku w 2023 r. Jackson powiedział, że gdy przepisy dogonią branżę, firma rozpocznie testy na ograniczonych trasach dla Ocado w 2025 roku. Powiedział, że firma ma klientów w górnictwie, budownictwie, rolnictwie, lotniskach, portach i sektorze logistycznym, z których wszyscy chcą bezpiecznych i niezawodnych AV. „To są aplikacje, które mają znaczenie” – powiedział Jackson. – „Dochody (z tej rundy finansowania) naprawdę przyspieszą wdrożenie dla naszych klientów komercyjnych”.

Wydaje się jednak, że zainteresowanie aplikacjami robotaxi ucichło. Rzecznik Ford Motor Co powiedział w październiku, że likwiduje swój biznes samojezdny Argo AI, twierdząc, że robotaxis są wciąż zbyt mało zaawansowane technicznie, aby kontynuować inwestycje.

Więcej o robotaxis pisalismy tutaj:

Baidu otrzymuje licencję na testy robotaxi bez kierowcy w Pekinie