Panasonic utrzymał pozycję lidera wśród producentów laptopów klasy rugged. Rynek wzmacnianych konstrukcji do zadań specjalnych po raz 18 zdominowany przez japońską firmę.
Panasonic to nie tylko telewizory czy sprzęt audio. To także laptopy… chociaż nieco inne niż większość. Seria Toughbook – wzmacniane notebooki o konstrukcji pozwalającej wytrzymać nawet wyjątkowo trudne warunki, to jeden z kluczowych produktów firmy z Osaki.
Toughbooki utrzymały wiodącą pozycję wśród wytrzymałych notebooków i tabletów w Europie. To oznacza, że w kategorii notebooków klasy rugged firma jest liderem 18 rok z rzędu. Tak wynika z badań VDC Research. Co więcej, firma zdołała nawet zwiększyć swój udział w rynku tej klasy urządzeń. W roku 2018 udział urządzeń Panasonic Toughbook wynosił 48% i był większy niż zsumowany udział czterech kolejnych firm. W tym roku, zdaniem firmy analitycznej, Panasonic pozostał wyraźnym liderem na europejskim rynku wytrzymałych notebooków zyskując kolejne 2% udziału w rynku – obecnie ma mieć aż 51-procentowy udział pod względem sprzedaży.
Skłamałbym, gdybym powiedział, że ten wynik mnie dziwi. Wprawdzie istnieje konkurencja, ale zdecydowana większość osób zapytana o laptopy klasy rugged wymieni tylko konstrukcje japońskiej firmy. Oczywiście, podobne urządzenia tworzą np. Dell czy Getac. W przypadku pierwszej z firm wciąż świadomość istnienia linii ruggedowych jest niska, a w przypadku drugiej niewielka jest świadomość samej marki. Co oczywiście w żadnym stopniu nie ujmuje osiągnięcia Panasonicowi i jego Toughbookom.
– Odnosimy sukcesy w sprzedaży wytrzymałych urządzeń komputerowych w Europie, ponieważ słuchamy naszych klientów i ściśle z nimi współpracujemy. Wprowadzamy rozwiązania, które są odpowiedzią na zmieniające się potrzeby pracowników mobilnych. Przykładem jest między innymi nowy TOUGHBOOK 55, który wyznacza nowy standard dla wytrzymałych komputerów przenośnych, czy też usługa COMPASS pomagająca klientom lepiej zarządzać urządzeniami przenośnymi i tabletami z Androidem – mówi Kevin Jones, Managing Director for Panasonic Mobile Solutions Business Division – Europe
We wrześniu premierę miał najnowszy model notebooka Toughbook 55. Po raz pierwszy użytkownicy mogą samodzielnie skonfigurować urządzenie, przygotowując je do różnych zadań w terenie. Za pomocą prostego przełącznika Switch, Fit & Click mogą sami dodawać i usuwać funkcje, np. zwiększyć możliwości grafiki, moc baterii, dodać pamięć, napęd DVD lub Blu-Ray, a także zintegrować czytnik linii papilarnych, RFID lub Smart Card. Modułowa budowa urządzenia jest świetnym pomysłem, zwłaszcza w przypadku urządzeń, które nieraz muszą spełniać bardzo różne role.
Panasonic pozostaje liderem także na rynku wzmacnianych tabletów – z udziałem 41%. Tym samym Panasonic ma większy udział w sprzedaży wytrzymałych tabletów od czterech najbliższych konkurentów łącznie. W tym obszarze firma skupiła się na wprowadzaniu nowych zintegrowanych funkcji zwiększających możliwości tabletów, takich jak kamera termowizyjna. Panasonic wzmacnia również pozycję na rynku wytrzymałych urządzeń przenośnych. W ubiegłym roku firma zaprezentowała między innymi kolejną generację Panasonic COMPASS, pakietu narzędzi do zarządzania w firmie urządzeniami Panasonic Toughbook z systemem operacyjnym Android. Najnowsze dodatki do pakietu COMPASS obejmują autorskie narzędzie do szybkiej konfiguracji, nowe opcje zabezpieczeń oraz platformę do tworzenia niestandardowych aplikacji.
https://itreseller.pl/itrnewpanasonic-zaprezentowal-nowy-notebook-klasy-semi-rugged-nowy-toughbook-55-korzysta-z-procesorow-intel-core-8-generacji-z-vpro/