Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Partnerstwo Renault i Airbus dla rozwoju silników elektrycznych dalekiego zasięgu

Europejski producent samolotów Airbus ogłosił dziś partnerstwo z francuskim producentem samochodów Renault w celu opracowania nowej generacji akumulatorów elektrycznych do samochodów i samolotów.

Jak informuje Reuters, zespoły inżynierów obu firm połączą siły dla wypracowania dojrzałych technologii związanych z magazynowaniem energii. Jest to jedna z głównych przeszkód w rozwoju pojazdów elektrycznych dalekiego zasięgu.

Współpraca będzie koncentrować się na optymalizacji zarządzania energią i poprawie masy akumulatorów, badając jednocześnie pełny cykl życia przyszłych akumulatorów i oceniając ich ślad węglowy.

Po raz pierwszy dwóch europejskich liderów z różnych branż dzieli się wiedzą inżynierską, aby kształtować przyszłość samolotów hybrydowo-elektrycznych. Lotnictwo to niezwykle wymagająca dziedzina, zarówno pod względem bezpieczeństwa, jak i zużycia energii, podobnie jak przemysł samochodowy. (…) Kierując się tą samą ambicją, aby wprowadzać innowacje i zmniejszać ślad węglowy, nasze zespoły inżynierów wymieniają się z zespołami Airbusa, aby ujednolicić technologie przekrojowe, które umożliwią eksploatację zarówno samolotów hybrydowych, jak i rozwój pojazdów jutra” – powiedział Gilles Le Borgne, EVP, Grupa Renault.

To międzybranżowe partnerstwo z Grupą Renault pomoże nam opracować nową generację akumulatorów w ramach planu elektryfikacji Airbusa” – powiedziała Sabine Klauke, dyrektor techniczny Airbusa. „Osiągnięcie zerowej emisji dwutlenku węgla netto do 2050 r. to wyjątkowe wyzwanie, które wymaga współpracy między sektorami, począwszy od dzisiaj. Połączenie doświadczenia Grupy Renault w pojazdach elektrycznych z naszymi własnymi osiągnięciami w elektrycznych demonstratorach lotów pozwoli nam przyspieszyć rozwój przełomowych technologii wymaganych dla przyszłej architektury samolotów hybrydowych w latach 30. XX wieku i później. Będzie również sprzyjać powstawaniu wspólnych standardów technicznych i regulacyjnych wspierających rozwiązania w zakresie czystej mobilności potrzebne do osiągnięcia naszych celów klimatycznych”.

Trendy technologiczne w poszczególnych sektorach są podobne. Współpraca Airbusa i Grupy Renault w zakresie elektryfikacji ma do odegrania ważną rolę we wprowadzaniu zmian w krajobrazie transportowym, skutecznie przyczyniając się do osiągnięcia zerowej emisji netto do 2050 r., zarówno w sektorze motoryzacyjnym, jak i lotniczym.