Partnerstwo tworzy przyszłość SAP

Podczas europejskiej odsłony konferencji SAP Sapphire jeden motyw wybrzmiał bardzo głośno: partnerstwo tworzy przyszłość SAP.

Po pandemii COVID-19 wracamy powoli do normalnego życia. W końcu maja tego roku w hiszpańskiej Barcelonie odbyła się SAP Sapphire Barcelona 2023 – konferencja firmy SAP, producenta oprogramowania dla przedsiębiorstw. Zgromadziła ona około 5000 uczestników, w tym klientów, partnerów, analityków i dziennikarzy. Hasło przewodnie brzmiało „Now is the time to future-proof your business” (w wolnym tłumaczeniu: Teraz jest czas na biznes zorientowany na przyszłość).

Musimy współpracować

– Spotykamy się w niezwykłym czasie – powiedział, otwierając konferencję, Christian Klein, prezes SAP SE. – Przed nami wielkie wyzwania, a to wymaga pracy zespołowej. Jeżeli potrafimy współpracować, możemy pokonać każdą przeszkodę. My w SAP musimy dobrze rozumieć Wasz biznes – naszych klientów. Dlatego myślimy o Waszych potrzebach. Chodzi o budowanie sprawnych łańcuchów dostaw w inteligentnych, elastycznych przedsiębiorstwach. A wszystko to musi się odbywać w zrównoważonym środowisku. Zaspokajamy te potrzeby dzięki zaawansowanym rozwiązaniom chmurowym. Sprawdzają się one w każdej branży. Oczywiście nie zapominamy o sztucznej inteligencji. Będzie ona miała ogromny wpływ na nasz biznes, ale również na klimat.

Prezes przypomniał, że SAP działa już od 51 lat. Zatrudnia 105 tysięcy osób w 157 państwach, ma 24 tys. partnerów i w ostatnim roku finansowym zanotowała przychody w wysokości 29,5 miliarda euro. Ponad 280 milionów użytkowników korzysta z rozwiązań chmurowych firmy.

Już obecnie generative artificial intelligence pozwala wejść na nowy poziom biznesu. A w niedalekiej przyszłości zmieni między innymi nasze podejście do pracy, bo otwiera zupełnie nowe możliwości. Oprogramowanie SAP ma dać odpowiedź na każde pytanie biznesowe i zaproponować odpowiednie działania, by poprawić wyniki przedsiębiorstwa.

Christian Klein poinformował o podpisaniu nowej umowy o partnerstwie z Microsoftem, dotyczącej właśnie generative artificial intelligence, w rozmowie wideo z prezesem tej firmy, Satyą Nadellą. Sztuczna inteligencja, w połączeniu z technologiami chmurowymi, przyniesie naszym klientom nowe, ogromne korzyści, przekonywał Satya Nadella. Połączenie takich rozwiązań jak Microsoft 365 Copilot z SAP SuccessFactors pozwoli na stworzenie nowych modeli biznesowych, a także umożliwi wzrost wydajności. A to przecież dopiero początek procesu.

Partnerstwo to podstawa

Na marginesie, partnerstwo to jedno ze słów, które bardzo często pojawiały się w wielu wystąpieniach w czasie konferencji. Na pytanie redaktora IT Resellera, co faktycznie oznacza to pojęcie w biznesie, Christian Klein stwierdził: O partnerstwie można mówić bardzo dużo, robić wokół współpracy wiele szumu.

Ale klienci liczą głównie na to, że wszystko będzie działać sprawnie i płynnie. Naszym priorytetem jest dostarczanie im takiej wartości, jaką obiecywaliśmy. Zaś Julia White, Chief Marketing and Solutions Officer, członek zarządu SAP SE, dodała:

W chmurze nie można funkcjonować bez partnerów. Mamy ich ponad 24 tysiące na całym świecie. W środowisku on-prem każda firma może w dość luźny sposób nawiązywać i utrzymywać różne formy partnerstwa, natomiast w chmurze wszyscy partnerzy są w jakiejś mierze współzależni. To samo dotyczy rozwiązań wykorzystujących sztuczną inteligencję. Dlatego rozwój ekosystemu partnerskiego jest dla SAP jednym z priorytetów.

W rzeczywistości dotkniętej przez rozmaite zakłócenia rynkowe, zmieniające się przepisy i niedobór wykwalifikowanych pracowników, klienci zwracają się do nas po rozwiązania, których potrzebują, aby rozwiązać swoje najbardziej palące problemy, podkreślił Christian Klein. Nasze innowacje opierają się na bogatych doświadczeniach w tworzeniu przełomowych rozwiązań. To technologie zaprojektowane z wykorzystaniem wiedzy o potrzebach biznesu. Chodzi między innymi o procesy rekrutacyjne w przedsiębiorstwach. A nasze rozwiązania zapewnią klientom efektywne działanie – zarówno dziś, jak i w przyszłości.

Świat zmienia się szybciej niż kiedykolwiek. Dlatego biznes potrzebuje niekonwencjonalnych narzędzi. Muszą one zapewniać wysoki poziom automatyzacji, szybkość działania i odporność.

Przedsiębiorstwa mogą bez obaw korzystać z SAP Business AI, ponieważ jest ona tworzona w sposób odpowiedzialny. Firma ogłosiła właśnie wiele udoskonaleń tego narzędzia. Obejmują one między innymi innowacje, które pozwalają zwiększyć zaangażowanie klientów, produktywność zaopatrzenia oraz rozszerzyć możliwości organizacji w zakresie wyszukiwania i rozwijania krytycznych talentów wśród pracowników.

– Klienci na całym świecie przechodzą do chmury – zwróciła uwagę Julia White. – Przy czym są to firmy różnej wielkości. Około 80 procent należy do grupy małych i średnich przedsiębiorstw. Zaczynamy już od 15 użytkowników.

Już ponad pół wieku temu SAP zrewolucjonizował rachunkowość, wprowadzając systemy planowania zasobów przedsiębiorstwa (Enterprise Resource Planning – ERP). Dziś na nowo odkrywa R – resource, rozszerzając definicję zasobów o węgiel. W obliczu szybko zmieniających się wymogów prawnych i rosnącej presji interesariuszy na prowadzenie działalności w sposób zrównoważony, przedsiębiorstwa potrzebują systemu rozliczania emisji, który będzie tak samo sprawdzalny, przejrzysty i wiarygodny, jak ich dane finansowe.

Dzięki SAP Green Ledger (Zielonej Księdze), która pozwala przedsiębiorstwom uzyskiwać realne dane o emisji, firmy mogą zarządzać polityką emisyjną z taką samą transparentnością, dokładnością i pewnością, jak swoją polityką finansową. Oferta SAP Green Ledger stanie się częścią pakietów RISE with SAP i GROW with SAP. Jednocześnie firma ogłosiła aktualizację SAP Sustainability Footprint Management – oprogramowania do obliczania i zarządzania pełnym zakresem emisji na poziomie przedsiębiorstwa, łańcucha wartości i produktu. Dostawca wprowadził również SAP Sustainability Data Exchange – rozwiązanie umożliwiające bezpieczną wymianę standardowych danych dotyczących zrównoważonego rozwoju z partnerami i dostawcami, dzięki czemu mogą oni szybciej dekarbonizować łańcuchy dostaw.

Partnerzy SAP ważniejsi niż kiedykolwiek wcześniej

W każdym obszarze działania SAP partnerzy odgrywają kluczową rolę. Jak w rozmowie z IT Reseller zaznacza Karl Fahrbach, Chief Partner Officer SAP SE, 95% projektów, które realizuje firma, jest dostarczanych we współpracy z partnerami lub przez kanał partnerski.

– Rozwój kanału partnerskiego to nasz globalny priorytet. Jesteśmy skoncentrowani na współpracy z naszymi partnerami bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Rozwijamy relacje z nimi, rozbudowujemy platformy szkoleniowe i inwestujemy w poszerzanie puli talentów technologicznych, z czego korzysta cały ekosystem SAP. Bardzo doceniamy zaangażowanie obecnych partnerów w nasze kluczowe modele współpracy z klientami, czyli RISE with SAP oraz GROW with SAP i głęboko wierzymy w to, że dzięki pracy, którą wykonujemy niedługo ekosystem wokół SAP poszerzy się o kolejne podmioty pomagające przedsiębiorstwom przenosić kluczowe procesy biznesowe do chmury – mówi Karl Fahrbach.