Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Partnerstwo tworzy przyszłość SAP

Podczas europejskiej odsłony konferencji SAP Sapphire jeden motyw wybrzmiał bardzo głośno: partnerstwo tworzy przyszłość SAP.

Po pandemii COVID-19 wracamy powoli do normalnego życia. W końcu maja tego roku w hiszpańskiej Barcelonie odbyła się SAP Sapphire Barcelona 2023 – konferencja firmy SAP, producenta oprogramowania dla przedsiębiorstw. Zgromadziła ona około 5000 uczestników, w tym klientów, partnerów, analityków i dziennikarzy. Hasło przewodnie brzmiało „Now is the time to future-proof your business” (w wolnym tłumaczeniu: Teraz jest czas na biznes zorientowany na przyszłość).

Musimy współpracować

– Spotykamy się w niezwykłym czasie – powiedział, otwierając konferencję, Christian Klein, prezes SAP SE. – Przed nami wielkie wyzwania, a to wymaga pracy zespołowej. Jeżeli potrafimy współpracować, możemy pokonać każdą przeszkodę. My w SAP musimy dobrze rozumieć Wasz biznes – naszych klientów. Dlatego myślimy o Waszych potrzebach. Chodzi o budowanie sprawnych łańcuchów dostaw w inteligentnych, elastycznych przedsiębiorstwach. A wszystko to musi się odbywać w zrównoważonym środowisku. Zaspokajamy te potrzeby dzięki zaawansowanym rozwiązaniom chmurowym. Sprawdzają się one w każdej branży. Oczywiście nie zapominamy o sztucznej inteligencji. Będzie ona miała ogromny wpływ na nasz biznes, ale również na klimat.

Prezes przypomniał, że SAP działa już od 51 lat. Zatrudnia 105 tysięcy osób w 157 państwach, ma 24 tys. partnerów i w ostatnim roku finansowym zanotowała przychody w wysokości 29,5 miliarda euro. Ponad 280 milionów użytkowników korzysta z rozwiązań chmurowych firmy.

Już obecnie generative artificial intelligence pozwala wejść na nowy poziom biznesu. A w niedalekiej przyszłości zmieni między innymi nasze podejście do pracy, bo otwiera zupełnie nowe możliwości. Oprogramowanie SAP ma dać odpowiedź na każde pytanie biznesowe i zaproponować odpowiednie działania, by poprawić wyniki przedsiębiorstwa.

Christian Klein poinformował o podpisaniu nowej umowy o partnerstwie z Microsoftem, dotyczącej właśnie generative artificial intelligence, w rozmowie wideo z prezesem tej firmy, Satyą Nadellą. Sztuczna inteligencja, w połączeniu z technologiami chmurowymi, przyniesie naszym klientom nowe, ogromne korzyści, przekonywał Satya Nadella. Połączenie takich rozwiązań jak Microsoft 365 Copilot z SAP SuccessFactors pozwoli na stworzenie nowych modeli biznesowych, a także umożliwi wzrost wydajności. A to przecież dopiero początek procesu.

Partnerstwo to podstawa

Na marginesie, partnerstwo to jedno ze słów, które bardzo często pojawiały się w wielu wystąpieniach w czasie konferencji. Na pytanie redaktora IT Resellera, co faktycznie oznacza to pojęcie w biznesie, Christian Klein stwierdził: O partnerstwie można mówić bardzo dużo, robić wokół współpracy wiele szumu.

Ale klienci liczą głównie na to, że wszystko będzie działać sprawnie i płynnie. Naszym priorytetem jest dostarczanie im takiej wartości, jaką obiecywaliśmy. Zaś Julia White, Chief Marketing and Solutions Officer, członek zarządu SAP SE, dodała:

W chmurze nie można funkcjonować bez partnerów. Mamy ich ponad 24 tysiące na całym świecie. W środowisku on-prem każda firma może w dość luźny sposób nawiązywać i utrzymywać różne formy partnerstwa, natomiast w chmurze wszyscy partnerzy są w jakiejś mierze współzależni. To samo dotyczy rozwiązań wykorzystujących sztuczną inteligencję. Dlatego rozwój ekosystemu partnerskiego jest dla SAP jednym z priorytetów.

W rzeczywistości dotkniętej przez rozmaite zakłócenia rynkowe, zmieniające się przepisy i niedobór wykwalifikowanych pracowników, klienci zwracają się do nas po rozwiązania, których potrzebują, aby rozwiązać swoje najbardziej palące problemy, podkreślił Christian Klein. Nasze innowacje opierają się na bogatych doświadczeniach w tworzeniu przełomowych rozwiązań. To technologie zaprojektowane z wykorzystaniem wiedzy o potrzebach biznesu. Chodzi między innymi o procesy rekrutacyjne w przedsiębiorstwach. A nasze rozwiązania zapewnią klientom efektywne działanie – zarówno dziś, jak i w przyszłości.

Świat zmienia się szybciej niż kiedykolwiek. Dlatego biznes potrzebuje niekonwencjonalnych narzędzi. Muszą one zapewniać wysoki poziom automatyzacji, szybkość działania i odporność.

Przedsiębiorstwa mogą bez obaw korzystać z SAP Business AI, ponieważ jest ona tworzona w sposób odpowiedzialny. Firma ogłosiła właśnie wiele udoskonaleń tego narzędzia. Obejmują one między innymi innowacje, które pozwalają zwiększyć zaangażowanie klientów, produktywność zaopatrzenia oraz rozszerzyć możliwości organizacji w zakresie wyszukiwania i rozwijania krytycznych talentów wśród pracowników.

– Klienci na całym świecie przechodzą do chmury – zwróciła uwagę Julia White. – Przy czym są to firmy różnej wielkości. Około 80 procent należy do grupy małych i średnich przedsiębiorstw. Zaczynamy już od 15 użytkowników.

Już ponad pół wieku temu SAP zrewolucjonizował rachunkowość, wprowadzając systemy planowania zasobów przedsiębiorstwa (Enterprise Resource Planning – ERP). Dziś na nowo odkrywa R – resource, rozszerzając definicję zasobów o węgiel. W obliczu szybko zmieniających się wymogów prawnych i rosnącej presji interesariuszy na prowadzenie działalności w sposób zrównoważony, przedsiębiorstwa potrzebują systemu rozliczania emisji, który będzie tak samo sprawdzalny, przejrzysty i wiarygodny, jak ich dane finansowe.

Dzięki SAP Green Ledger (Zielonej Księdze), która pozwala przedsiębiorstwom uzyskiwać realne dane o emisji, firmy mogą zarządzać polityką emisyjną z taką samą transparentnością, dokładnością i pewnością, jak swoją polityką finansową. Oferta SAP Green Ledger stanie się częścią pakietów RISE with SAP i GROW with SAP. Jednocześnie firma ogłosiła aktualizację SAP Sustainability Footprint Management – oprogramowania do obliczania i zarządzania pełnym zakresem emisji na poziomie przedsiębiorstwa, łańcucha wartości i produktu. Dostawca wprowadził również SAP Sustainability Data Exchange – rozwiązanie umożliwiające bezpieczną wymianę standardowych danych dotyczących zrównoważonego rozwoju z partnerami i dostawcami, dzięki czemu mogą oni szybciej dekarbonizować łańcuchy dostaw.

Partnerzy SAP ważniejsi niż kiedykolwiek wcześniej

W każdym obszarze działania SAP partnerzy odgrywają kluczową rolę. Jak w rozmowie z IT Reseller zaznacza Karl Fahrbach, Chief Partner Officer SAP SE, 95% projektów, które realizuje firma, jest dostarczanych we współpracy z partnerami lub przez kanał partnerski.

– Rozwój kanału partnerskiego to nasz globalny priorytet. Jesteśmy skoncentrowani na współpracy z naszymi partnerami bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Rozwijamy relacje z nimi, rozbudowujemy platformy szkoleniowe i inwestujemy w poszerzanie puli talentów technologicznych, z czego korzysta cały ekosystem SAP. Bardzo doceniamy zaangażowanie obecnych partnerów w nasze kluczowe modele współpracy z klientami, czyli RISE with SAP oraz GROW with SAP i głęboko wierzymy w to, że dzięki pracy, którą wykonujemy niedługo ekosystem wokół SAP poszerzy się o kolejne podmioty pomagające przedsiębiorstwom przenosić kluczowe procesy biznesowe do chmury – mówi Karl Fahrbach.