PayPal zabiera się za wprowadzanie produktów AI
Nowy CEO PayPala, Alex Chriss, wprowadza nowe produkty oparte na sztucznej inteligencji oraz funkcję realizacji transakcji jednym kliknięciem, jak wynika z czwartkowego komunikatu firmy.
Jest to pierwsze ważne oświadczenie Chrissa, który dołączył do PayPal we wrześniu, a nowe produkty to kolejny przykład tego, jak firmy próbują wykorzystać entuzjazm inwestorów wobec sztucznej inteligencji. Euforia, która wybuchła wokół nowej technologii pomogła w tym miesiącu doprowadzić amerykańskie giełdy do rekordowych poziomów.
PayPal poinformował, że w tym roku wprowadzi platformę wykorzystującą sztuczną inteligencję, aby umożliwić sprzedawcom docieranie do nowych klientów w oparciu o ich wcześniejszą historię zakupów, wykorzystując dane z transakcji handlowych o wartości około pół biliona dolarów przetworzonych na całym świecie.
Chriss nazwał rok 2024 „rokiem przejściowym” dla PayPala i obiecał zwiększyć przychody wykraczające poza wolumen transakcji.
Sprzedawcy będą mogli korzystać z osobnego narzędzia opartego na sztucznej inteligencji zwanego „inteligentnymi paragonami”, aby polecać kupującym spersonalizowane produkty w e-mailach z rachunkami wraz z nagrodą w postaci zwrotu gotówki.
Ponadto PayPal wprowadzi funkcję realizacji transakcji „jednym kliknięciem” o nazwie Fastlane, która we wczesnych testach przyspieszyła szybkość realizacji transakcji o prawie 40%, a także nowe funkcje dla profili biznesowych Venmo – podała firma.
Inwestorzy mają nadzieję, że Chriss, który wcześniej był dyrektorem wyższego szczebla w firmie programistycznej Intuit, ożywi akcje PayPala, które spadły o ponad 22% od stycznia 2023 r. z powodu marż, które rozczarowały inwestorów.