Paytm, indyjski startup obsługujący płatności cyfrowe odnotowuje piąty z rzędu zysk operacyjny
Indyjska firma zajmująca się płatnościami cyfrowymi Paytm, w piątek piąty kwartał z rzędu odnotowała zysk operacyjny dzięki wyprzedażom świątecznym.
Sezon świąteczny w Indiach został przesunięty na koniec października ubiegłego roku, co spowodowało, że konsumenci wydali więcej właśnie w tym kwartale. Coraz większa liczba Hindusów, aby dokonać zakupów, posługuje się cyfrowymi platformami płatniczymi, takimi jak Paytm czy Google Pay.
Paytm to jeden z pierwszych indyjskich start-upów, który wszedł na giełdę, podał, że jego skonsolidowane przychody wzrosły o 38% do 28,51 miliarda rupii, przy czym 61% stanowił biznes płatniczy.
Zysk operacyjny, który firma definiuje jako zysk podstawowy przed kosztami opcji na akcje pracownicze, wyniósł 2,19 miliarda rupii w kwartale zakończonym 31 grudnia w porównaniu z 310 milionami rupii rok temu, kiedy po raz pierwszy odnotowała zysk operacyjny.
Spółka – będąca jednocześnie pożyczkodawcą niebankowym – podała, że przychody z działalności w zakresie usług finansowych, w tym z segmentu pożyczek, wzrosły w kwartale o 36%. Stanowi to 21% całkowitych przychodów.
Akcje Paytm zamknęły się o 2,6% wyżej przed podaniem wyników.