Philips Lighting publikuje wyniki finansowe za Q2 2017 – znaczny wzrost marży operacyjnej w działach LED, Professional oraz Home.

Eindhoven, Holandia – Philips Lighting (Euronext Amsterdam: LIGHT) ogłosił dziś wyniki za drugi kwartał 2017. „Cieszę się, że odnotowaliśmy znaczny wzrost marży operacyjnej w działach LED, Professional oraz Home, a dział lamp utrzymał swój wysoki poziom rentowności” powiedział Eric Rondolat, CEO. „W pierwszej połowie roku odnotowaliśmy wzrost, co wpłynęło na zwiększenie rentowności naszego przedsiębiorstwa. Jest to dowodem na udane wdrożenie naszej strategii i umacnia nas to w przekonaniu, że jesteśmy na właściwej drodze do realizacji planu na rok 2017.”

 

Najważniejsze informacje z drugiego kwartału 2017

  • Sprzedaż na poziomie 1,699 miliona euro, ze spadkiem sprzedaży porównywalnej o 1,8%
  • Sprzedaż produktów LED wzrosła o 14% i stanowi teraz 63% całości sprzedaży (Q2 2016: 53%)
  • Zysk EBITA wyniósł 174 miliony euro (Q2 2016: 161milionów euro) 
  • Marża EBITA na poziomie 10,2% (Q2 2016: 9,3%)
  • Zysk netto: 73 miliony euro (Q2 2016: 57 milionów euro) 
  • Przepływ wolnych środków pieniężnych: -27 milionów euro (Q2 2016: 60 milionów euro)

 

Najważniejsze informacje z połowy 2017

  • Sprzedaż na poziomie 3,389 miliona euro, ze spadkiem sprzedaży porównywalnej o 1,3%
  • Wzrost sprzedaży produktów LED o 17%, do poziomu 62% całości sprzedaży (H1 2016: 52%)
  • Zysk EBITA wyniósł 317 milionów euro (H1 2016: 282 miliony euro)
  • Marża EBITA na poziomie 9,4% (H1 2016: 8,2%)
  • Zysk netto: 134 miliony euro (H1 2016: 71 milionów euro)
  • Przepływ wolnych środków pieniężnych: -26 milionów euro (H1 2016: -18 milionów euro)

 

 

Prognozy

Jesteśmy na dobrej drodze do dalszej poprawy naszej marży EBITA o 50-100 punktów bazowych w skali roku, nie licząc zysków z nieruchomości na poziomie 15 milionów euro w drugim kwartale, oraz do utrzymania stabilnego przepływu wolnych środków pieniężnych. Działamy ostrożnie w związku z niepewnością w światowej gospodarce, jednakże jesteśmy przekonani, iż w ciągu tego roku wrócimy jeszcze do pozytywnych wyników wzrostu sprzedaży w porównaniu z okresem poprzednim.