Pinterest przewiduje wyższe marże, ponieważ odbicie reklam zwiększa wyniki kwartalne
Platforma udostępniania obrazów Pinterest przekroczyła we wtorek cele Wall Street dotyczące wyników za drugi kwartał i prognozuje wyższe marże na rok, na co pozwalają ożywienie na rynku reklamowym oraz sposoby na cięcie kosztów.
Jak podaje Reuters, miesięczna liczba aktywnych użytkowników na platformie wzrosła o 8% do 465 milionów w porównaniu z rokiem ubiegłym, powyżej szacunków 462,8 miliona.
Giganci technologiczni Meta Platforms i Alphabet również odnotowali wysoką sprzedaż reklam, sygnalizując tym samym odbicie w wydatkach marketingowych firm, gdy inflacja spada i poprawia się zaufanie konsumentów.
Pinterest CFO Julia Donnelly powiedziała, że jej skorygowana marża zysku podstawowego będzie wyższa o „około 400 punktów bazowych” w bieżącym roku podatkowym. W 2022 roku było to 16%. Firma prognozuje również, że przychody w bieżącym kwartale wzrosną w wysokim jednocyfrowym zakresie procentowym, w porównaniu z oczekiwaniami analityków na poziomie 7,7%, zgodnie z danymi Refinitiv.
Analitycy twierdzą, że wysiłki CEO, Billa Ready’ego, mające na celu zwiększenie zakupów za pośrednictwem treści platformy, pomagają użytkownikom i przychodom z reklam. „Podobnie jak w poprzednim kwartale, w drugim kwartale nadal odnotowujemy ponad 30% wzrost liczby wyświetleń reklam na całym świecie” – powiedział Ready. „Wykorzystujemy również sztuczną inteligencję nowej generacji w naszych produktach reklamowych i widzimy ogromny wpływ na nasze możliwości w tym zakresie” – dodał.
Pinterest zwolnił w lutym tego roku około 150 pracowników, starając się obniżyć koszty. W kwietniu ogłosił partnerstwo reklamowe z gigantem handlu elektronicznego Amazon.com, aby zapewnić popyt na reklamy stron trzecich.
W kwartale zakończonym 30 czerwca przychody wzrosły o 6% do 708 mln USD, pokonując szacunki 696,1 mln USD. W ujęciu skorygowanym zarobił 21 centów za akcję, w porównaniu z oczekiwaniami na poziomie 12 centów. Akcje Pinteresta spadły o 2,6% w niestabilnym obrocie po dzwonku, po wzroście o ponad 30% w ciągu ostatnich trzech miesięcy.