Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Play podaje wyniki za rekordowy III kwartał 2024 roku

Play podał, że odnotował 1 015 mln zł skonsolidowanej EBITDAaL w III kw. 2024 r., co oznacza wzrost o 10,3% r/r. Całkowite przychody osiągnęły pułap 2 573 mln zł (wzrost o 3,6% r/r). Liczba aktywnych klientów mobilnych na koniec września br. wzrosła do 13 318 tys. w porównaniu z 13 029 tys. rok wcześniej.

„EBITDAaL Play w okresie pierwszych 9 miesięcy 2024 wzrósł o 8,3% r/r, wynosząc 3,1 mld zł przy wzroście marży EBITDAaL do 40,6% (tj. o 160 pb). Wzrost ten wynikał z lepszych przychodów operacyjnych (wzrost przychodów z usług mobilnych, usług stacjonarnych i usług dla domu, łącznie o 375 mln zł), które zostały częściowo zniwelowane przez wyższe koszty wynagrodzeń i wejście w życie 1 kwietnia 2023 umowy o świadczenie usług (umowa MSA) ze spółką Polski Światłowód Otwarty (PŚO), joint venture emitenta i spółki InfraVia, która nie miała wpływu na wynik EBITDAaL w okresie I kw. 2023” – napisano w komunikacie.

Skonsolidowane przychody w okresie pierwszych 3 kwartałów 2024 r. były równe 7,6 mld zł i wzrosły o 4,2% r/r. Ponadto wskazano, że 1 stycznia 2024 została wprowadzona obniżka regulowanych stawek za zakończenie połączeń sieciowych, która miała negatywny wpływ na wzrost przychodów.

„Głównymi czynnikami stojącymi za wzrostem przychodów są:

* Wzrost bazy aktywnych klientów usług mobilnych w ciągu pierwszych 9 miesięcy 2024 r., który wyniósł 219 tys., w tym przyrost ilości klientów kontraktowych wyniósł 182 tys., a przyrost klientów prepaid wyniósł 37 tys.

* ARPU usług mobilnych wzrosło w III kw. 2024, w ujęciu rok do roku, o 7,2%, osiągając wartość 32,6 zł w III kw. 2024 w porównaniu do 30,4 zł rok wcześniej.

* Wzrost bazy subskrybentów w segmencie usług stacjonarnych i usług dla domu (usługi Home) o 38 tys. w ciągu pierwszych 9 miesięcy 2024 r., pomimo dużej konkurencyjności rynku” – napisano w oświadczeniu.

Capex (z wyłączeniem nakładów na częstotliwości) wzrósł o 9,8% r/r w pierwszych 9 miesiącach 2024 r., głównie ze względu na wzrost nakładów na rozwój sieci 5G. Na koniec września 2024 Play świadczył usługi na 12 106 stacjach bazowych, o 199 stacji więcej niż na koniec czerwca 2024 r., wskazała firma w komunikacie.

Baza subskrybentów w segmencie usług stacjonarnych i usługi Home wzrosła o 38 tys. w ciągu pierwszych 9 miesięcy 2024 r.