Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Play: Prawie 60% Polaków spędza czas wolny przed ekranem

Jak pokazuje badanie przeprowadzone na zlecenie Play, główną rozrywką rodaków w wolnym czasie jest oglądanie filmów, seriali i innych programów (58%) oraz surfowanie po internecie (55%). Kolejne miejsca zajmują czytanie książek (44%) i aktywność fizyczna (43%).

Prawie połowa (48%) deklarujących spędzanie czasu na oglądaniu korzysta najczęściej z serwisów streamingowych, a 52% wybiera tradycyjną telewizję. Jako zalety streamingu najczęściej wymieniana jest możliwość wybrania tytułu i dopasowania treści do czasu, kiedy chcemy ją przyswoić (68%), brak przerw reklamowych (15%) oraz możliwość obejrzenia całego sezonu serialu na raz (15%).

Jeśli chodzi o wady streamingu, zainteresowani najczęściej wskazywali rosnące ceny subskrypcji (57% odpowiedzi). Kolejnym wyzwaniem jest konieczność rejestracji i zakładania osobnego konta w każdym serwisie (35%) oraz rozproszenie interesujących treści między wieloma platformami. Blisko ⅓ (32%) badanym przeszkadza konieczność subskrybowania kilku serwisów, by uzyskać dostęp do interesujących ich filmów i seriali. Dla 31% problemem są automatyczne płatności, które utrudniają kontrolę wydatków.

Z kolei za wyborem telewizji przemawia natomiast przywiązanie do ulubionych programów (56% wskazań wśród badanych stawiających na telewizję). Ważne są także stałe godziny emisji (18%), które ułatwiają planowanie dnia, oraz prostota obsługi (21%), szczególnie doceniana przez osoby starsze.

Z badania wynika, że respondenci preferujący użytkowanie sieci w czasie wolnym stawiają na internet stacjonarny – 80% badanych. Zdecydowana większość przegląda strony internetowe (77%), natomiast reszta słucha muzyki (17%), gra w gry (15%) i oczywiście ogląda serwisy streamingowe (58%).