Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Pododdział VR firmy Meta w roku 2022 zanotował stratę w wysokości 13,7 miliarda dolarów

W opublikowanym w zeszłym tygodniu raporcie firma ujawniła, że jej dział Reality Labs VR i AR stracił w zeszłym roku 13,7 miliarda dolarów, czyli o 3,5 miliarda więcej niż w 2021 roku.

Meta już od lat zasypuje swój dział Reality Labs funduszami i zasobami ludzkimi, a według The Verge przed zwolnieniami pod koniec ubiegłego roku dział ten liczył 17 tysięcy pracowników.

Meta (wtedy jeszcze występująca jako Facebook), kupiła firmę Oculus VR za 2 miliardy dolarów w 2014 roku, następnie studio VR Beat Games w 2019. Co więcej, nawet po ogłoszeniu tak gigantycznych strat, Meta skusiła się na zakup kolejnej firmy w VR w styczniu 2023, padło na startup Within, produkujący aplikację fitnessową VR Fitness App.

Ostatecznie Reality Labs VR przyniosło w zeszłym roku mniejszy przychód niż w 2021 roku, zarabiając 2,16 miliarda dolarów w porównaniu z 2,27 miliarda dolarów, które zarobiło dwa lata temu. A żeby jeszcze bardziej rozgrzać inwestorów, dyrektor finansowy Mety Susan Li powiedziała, że w tym roku firma spodziewa się jeszcze większych strat. W rozmowie o zarobkach z TechCrunch dała do zrozumienia, że Meta jest nieugięta w swojej ofercie rozwijania metaverse i inwestowania w VR, “Zamierzamy kontynuować znaczące inwestycje w tym obszarze, biorąc pod uwagę znaczące długoterminowe możliwości, które tam widzimy.”

Meta planuje wprowadzić nowy zestaw headset do VR i mieszanej rzeczywistości AR jeszcze w tym roku, podczas gdy uważa się, że Apple planuje wprowadzić nowy zestaw headset AR/VR, jego roboczy tytuł “xrOS”, jesienią 2023 roku.