Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Polacy kupowali w 2023 roku mniej w Internecie

Zeszłoroczne dane dotyczące zakupów internetowych w Polsce wykazały spadek liczby e-konsumentów o 5 punktów procentowych w porównaniu z rokiem 2022. Badanie „Barometr e-Shopper” 2023 dla Geopost, oparte na danych DPD Polska, ujawniło, że 72% Polaków dokonywało zakupów online, w przeciwieństwie do 77% w roku poprzednim i 79% w 2021 roku.

Ekspert ds. logistyki Maksymilian Pawłowski z DPD Polska zauważył, że ten spadek jest zgodny z trendem obserwowanym w całej Europie, jednakże nie budzi on większych obaw.

„Obserwowany spadek liczby e-kupujących w naszym kraju jest zgodny z ogólnoeuropejskim trendem, który wskazuje na delikatne zmniejszanie zainteresowania e-commerce. Zjawisko to nie powinno jednak budzić obaw, ponieważ udział regularnych e-klientów pozostaje stabilny; dla około połowy e-konsumentów zakupy w sieci to stała praktyka. Po wydarzeniach ostatnich lat, rynek e-commerce wydaje się stabilizować i nic nie wskazuje na to, by ta forma zakupów miała stracić na znaczeniu, choć w podkategoriach, odpowiadających poszczególnym rodzajom e-zakupów, zachodzą ciekawe zmiany” – powiedział Maksymilian Pawłowski z DPD Polska

Badanie wykazało również, że Polacy są bardziej przekonani o możliwości nabywania wszystkiego online niż przeciętny Europejczyk, przy czym 66% polskich e-konsumentów wyraziło takie przekonanie w porównaniu do 55% w całej Europie. Ponadto, Polacy dominują w krajowych transakcjach online, odpowiadając za 91% krajowych operacji, co stanowi wyższy od europejskiego średniej o 5 punktów procentowych.

Najnowsze dane wskazują, że w ubiegłym roku wzrosło zainteresowanie zakupami na platformach C2C w Polsce. 80% regularnych e-konsumentów zdecydowało się na tego typu zakupy, z czego blisko 40% przyznało, że zwiększyło zakupy produktów używanych. To zjawisko związane jest głównie z inflacją, która podniosła ceny, oraz z możliwością zarobienia dodatkowych pieniędzy poprzez sprzedaż nieużywanych produktów.