Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Polacy spędzają w sieci 23 lata, 5 miesięcy i 16 dni swojego życia. Ostatnie badanie NordVPN pokazuje, że Polacy spędzają jedną trzecią swojego życia w Internecie.

Najnowsze badanie przeprowadzone przez przodującego dostawcę wirtualnych sieci prywatnych NordVPN ujawniło, że Polacy spędzają w Internecie 23 lata, 5 miesięcy i 16 dni swojego życia. W porównaniu ze średnią długością życia, która w Polsce wynosi 77,8 lat, jest to prawie jedna trzecia. W typowym tygodniu Polacy korzystają z Internetu przez prawie 51 godzin, co odpowiada ponad dwóm dniom. Łącznie daje to 110 dni w roku oraz więcej niż 23 lata życia. Z tych 51 godzin tygodniowo, prawie 16 godzin spędza się na pracy, a pozostałe niecałe 35 godzin – na różnych działaniach online. Przeciętna godzina, w której Polacy zaczynają przeglądać Internet każdego dnia to 9:01. Wylogowują się dopiero o 21:49.

 

Największa ilość czasu – media społecznościowe

Największą ilość czasu tygodniowo – 7 godzin i 4 minuty – Polacy spędzają na przeglądaniu platform społecznościowych, takich jak Facebook, Instagram czy Twitter. Tylko godzinę mniej – 6 godzin i 2 minuty – spędzają na oglądaniu filmów, na przykład na YouTube. Kolejne 4 godziny i 38 minut tygodniowo przeznaczane są na oglądanie programów telewizyjnych i filmów, np. na Netflix czy HBO, podczas gdy 3 godziny i 20 minut spędza się, słuchając muzyki na Spotify, Amazon Music, Deezer i innych podobnych platformach. Poza tym, 3 godziny i 18 minut tygodniowo są przeznaczane na zadania życia codziennego, takie jak bankowość internetową, 2 godziny i 49 minut na szukanie informacji, a pozostałą 1 godzinę i 44 minuty przeznacza się na zakupy online.

 

„Większość z nas stara się ułatwić i wzbogacić swoje codzienne życie o kilka różnych platform i usług internetowych, jednak prawie nikt nie myśli o swoim bezpieczeństwie online i prywatności danych dostarczanych aplikacjom i stronom internetowym. Długie godziny spędzone w Internecie sygnalizują jedynie zwiększone ryzyko stania się kolejną ofiarą cyberprzestępców – obecne globalne okoliczności sprawiają, że są oni jeszcze bardziej aktywni” – komentuje Daniel Markuson, ekspert ds. prywatności cyfrowej w NordVPN.

 

Polacy aktywnie podają swoje dane osobowe

Z badania wynika, że co trzeci Polak (35,3%) nie wyobraża sobie dnia bez Internetu lub polega na Internecie, zajmując się większością swoich hobby (29,4%), a taka zależność zmusza go do dzielenia się wieloma poufnymi informacjami. Do najczęściej ujawnianych publicznie danych należą: imię i nazwisko (82,2%), data urodzenia (74,9%), pełny adres (62,9%), zawód (36,8%), status związku (33,3%), a także rozmiar odzieży (28,1%) oraz to, co lubią i to, czego nie lubią internauci (26,3%). Dodatkowo co czwarta osoba z Polski publicznie ujawniła swój numer PESEL (24,5%) oraz dane konta bankowego (22,4%). Po zapytaniu, z czego mogliby zrezygnować, by ich dane osobowe zostały trwale usunięte z Internetu, Polacy zidentyfikowali gry wideo (27,6%), marihuanę (27,3%) i alkohol (24,7%).

 

„Dzisiaj większość naszego życia może być prowadzona online: od dokonywania płatności po zapewnianie sobie rozrywki za pomocą programów telewizyjnych i gier. I dlatego powinniśmy zwrócić szczególną uwagę na zagrożenia online. Spersonalizowane wiadomości tworzące poczucie nagłości, podejrzany lub nieznany nadawca, używanie niepoprawnego języka, niepewne załączniki i linki – to pierwsze oznaki oszustwa, na które należy uważać. Otwieraj tylko załączniki od osób, którym ufasz, a jeśli masz jakieś wątpliwości – nie wahaj się omówić sprawy ze swoimi kolegami i przyjaciółmi” – ostrzega Daniel Markuson, ekspert ds. prywatności cyfrowej w NordVPN.

 

Czas spędzony online w typowym tygodniu:

  • Zakupy online – 1 godzina 44 minuty
  • Oglądanie seriali/filmów – 4 godziny 38 minut
  • Korzystanie z mediów społecznościowych – 7 godzin 4 minuty
  • Słuchanie muzyki – 3 godziny 20 minut
  • Oglądanie filmików – 6 godzin 2 minuty
  • Życie codzienne – 3 godziny 18 minut
  • Szukanie informacji – 2 godziny 49 minut
  • Wideorozmowy – 1 godzina 30 minut
  • Granie – 1 godzina 39 minut
  • Zajęcia/poradniki online – 1 godzina 28 minut
  • Wyszukiwanie przepisów – 1 godzina 45 minut
  • Praca – 15 godzin 56 minut
  • Łącznie: 50 godzin 39 minut.

 

Badanie zostało zlecone przez NordVPN i przeprowadzone przez zewnętrzną firmę Norstat w dniach 23-30 sierpnia 2021 r. Grupą docelową badania byli mieszkańcy Polski w wieku 18-74 lat, a próba została pobrana od krajowych internautów. Kwoty zostały określone na podstawie wieku, płci i miejsca zamieszkania.

 

Avanade, joint venture Accenture i Microsoft, rozpoczyna działalność w Polsce! Na czele nowej spółki w Polsce, stanął Bartłomiej Antczak. W planach stworzenie 500 miejsc pracy!