Polityka i rzeczywistość na osobnych torach – największe chińskie platformy e-commerce podają, że najwięcej kupujących na wyprzedażach na tzw. Single’s Day pochodziło z USA.

Alibaba i JD.com podały, że to do amerykańskich klientów wysłano najwięcej przesyłek kupionych na wyprzedażach tzw. Single’s Day (11.11). Pomimo prezentowanej oficjalnie niechęci, czy nawet wrogości między Chinami i USA. 

Tzw. Dzień Singla to jednodniowe wydarzenie sprzedażowe, bardzo silne głównie w Azji, ale też, w USA, a ostatnio nawet w Europie. W tym roku chińskie firmy, w tym Alibaba i JD.com, oferowały promocje przez kilka dni, a sprzedaż była szeroko interpretowana jako wskaźnik odbicia chińskiej gospodarki post-wirusowej. Pokazało to jednak pewien głód chińskich produktów w USA. Klienci, którzy nie mogli podróżować za granicę z powodu pandemii COVID-19, wyjątkowo chętnie kupowali chińskie produkty.

Alibaba wygenerował wolumen brutto w wysokości 498,2 miliardów juanów (75,28 miliardów dolarów). JD.com, 271,5 miliarda juanów. Alibaba oferował promocje w dwóch oknach począwszy od 1 listopada, ale obliczał przychód z 11 dni listopada. JD.com oferowało oferty od 1 do 11 listopada.

Alibaba podając statystyki, zaznaczył, że nie tylko kliencie z USA byli dużym, zagranicznym kupującym. Następne pod względem wartości sprzedaży kraje to Australia, Niemcy, Japonia i Korea Południowa.

https://itreseller.pl/itrnewdeloitte-swiatowym-liderem-uslug-zarzadzanych-w-obszarze-cyberbezpieczenstwa/