Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Polska produkcja pilnie potrzebuje transformacji cyfrowej. Jak wynika z najnowszego badania Digi Index 2020 firmy Siemens Polska, poziom cyfryzacji produkcji w Polsce jest alarmujący!

Poziom cyfryzacji produkcji w Polsce wynosi 1,9 pkt w skali od 1 do 4 według badań Digi Index 2020 firmy Siemens Polska. Wynik badania jest alarmujący – polska produkcja pilnie potrzebuje transformacji cyfrowej, zaznaczono w komunikacie.

 

„Wynik ten oznacza bardzo niski stopień digitalizacji i pilną potrzebę wprowadzenia usprawnień w kierunku cyfrowej transformacji (wynik pow. 3,6 pkt oznacza realizację w praktyce idei Przemysłu 4.0). Najlepiej w badaniu wypadła branża maszynowa (2,2 pkt.), najsłabiej branża spożywcza (1,7 pkt.). Największą barierą we wdrożeniu digitalizacji produkcji są środki finansowe (43%) oraz brak wiedzy (20%). Procent zysków przeznaczanych na digitalizację procesów produkcji: 6,5%. Badanie obejmowało 6 strategicznych obszarów zarządzania firmą: Planowanie, Organizacja i administracja, Integracja systemów, Produkcja i działania operacyjne, Zarządzanie danymi i Zastosowanie procesów cyfrowych. Najlepiej polskie firmy produkcyjne wypadły w obszarze Produkcja i działania operacyjne (2,6 pkt) oraz Zarządzanie danymi (2,9 pkt) – poprawkę trzeba brać jednak na to, że co prawda polskie firmy zbierają dużo danych, ale mają problem z ich efektywnym wykorzystaniem – widzimy tu olbrzymi potencjał rozwoju dla polskiego rynku” – czytamy w komunikacie.

 

„Nadchodzi era inteligentnego wytwarzania. Jak każda rewolucja stanowi ona wyzwanie tak dla ludzi, jak i dla biznesu. Dziś producenci na całym świecie mają spore trudności z określeniem, od czego zacząć i jak skutecznie przeprowadzić cyfrową transformację w swojej firmie. Właśnie po to stworzyliśmy Digi Index, żeby pomóc im w obraniu właściwej ścieżki tej innowacyjnej podróży” – mówi prezeska i dyrektorka Digital Industries w Siemens Polska Dominika Bettman.

 

Badanie przeprowadzono w 100 firmach produkcyjnych zatrudniających od 50 do 249 pracowników, z branż: automotive, spożywczej, chemicznej i farmaceutycznej oraz sektora maszynowego. Digi Index ocenia digitalizację 6 strategicznych obszarów zarządzania firmą, tj. Planowanie, Organizacja i administracja, Integracja systemów, Produkcja i działania operacyjne, Zarządzanie danymi i Zastosowanie procesów cyfrowych.

 

Digi Index to nowy, uniwersalny wskaźnik stopnia cyfryzacji, opracowany przez Siemens Polska.  W pierwszej połowie tego roku Siemens przeprowadził badanie stopnia cyfryzacji polskich firm. Do pogłębionych wywiadów z respondentami posłużył m.in. algorytm Digital Enterprise Assessment opracowany przez specjalistów z chińskiego oddziału koncernu. Numeryczny wynik badania to Digi Index (Digital Enterprise Index) – uniwersalny wskaźnik mogący określić poziom digitalizacji firmy, danego sektora czy całej gospodarki. W premierowej odsłonie raportu Siemens Polska skupił się wyłącznie na krajowej produkcji.

 

'Digi Index 2020′ pokazuje też, że polscy producenci pomimo niskiego stopnia cyfryzacji produkcji dostrzegają i doceniają korzyści z niej płynące. Pytani w trakcie badania o przewagi, jakie mają firmy inwestujące w digitalizację, najczęściej wymieniają usprawnienia procesów produkcji, redukcję kosztów oraz szybsze wprowadzanie produktu na rynek. Świadomość ta nie zawsze przekłada się jednak na podejmowanie aktywnych działań zmierzających do szerszego uczestnictwa w cyfrowej transformacji przemysłowej, zaznaczono.

 

„Digi Index 2020 pokazuje, że transformacja cyfrowa w polskim sektorze produkcyjnym wynika przede wszystkim bezpośrednio z potrzeb biznesowych. Na czele stoją potrzeby optymalizacji procesów (36%), kosztów produkcji (35%) oraz szybszego wprowadzenia produktu na rynek (20%). Udowadnia to rzeczywistą wartość digitalizacji oraz pozwala na dokładne określenie stopy zwrotu inwestycji dla firm, które stoją jeszcze przed wdrożeniem cyfrowych rozwiązań” – mówi digital transformation advisor w Siemens Polska Sebastian Lemieszek. 

 

Pandemia COVID-19 i jej konsekwencje społeczno-gospodarcze przyspieszyły transformację cyfrową na świecie. Lockdown zmusił firmy w Polsce i na świecie do wprowadzenia zdalnego trybu pracy oraz wdrożenia działań, pozwalających utrzymać produkcję nawet w warunkach kryzysowych. Ten nieoczekiwany katalizator zmian z pewnością przełoży się na wyniki Digi Indexu Siemensa w kolejnych latach, podkreślono.

 

https://itreseller.pl/itrnewdeloitte-swiatowym-liderem-wsrod-dostawcow-platformy-sap-s-4hana-jakosc-obslugi-enterprise-resource-planning-potwierdzaja-wysokie-noty-technologiczne-i-organizacyjne-kompetencje-we-wszystkich-fazach/