Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Polski rynek elektroniki z perspektywą ożywienia w 2025 roku

Z najnowszego raportu PMR Market Experts wynika, że polski rynek elektroniki użytkowej czeka ożywienie w nadchodzących latach. Po umiarkowanym wzroście o 0,3% w 2024 roku, który pozwolił osiągnąć wartość 44 miliardów złotych, eksperci prognozują, że kolejne lata przyniosą wyraźniejsze odbicie.

Głównymi czynnikami napędzającymi rozwój rynku mają być wzrost popytu na urządzenia mobilne, takie jak smartfony i tablety, a także dynamiczny rozwój segmentu urządzeń z kategorii smart home. Zdaniem analityków, coraz większe znaczenie zyskują także urządzenia do pracy zdalnej i nauki online, co wynika z trwałych zmian w stylu życia konsumentów zapoczątkowanych podczas pandemii.

W raporcie wskazano również, że wzrost rynku napędzają innowacje technologiczne, m.in. w zakresie urządzeń z obsługą sztucznej inteligencji, oraz rosnące zainteresowanie sprzętem o niższym wpływie na środowisko, jak urządzenia energooszczędne czy produkowane w sposób zrównoważony.

„Przed podjęciem decyzji zakupowej Polacy szczególnie zwracają uwagę na dokładne opisy techniczne produktów (79%) oraz ich cenę (71%). Atrakcyjna oferta cenowa pozostaje jednym z najważniejszych czynników konkurencyjności. Mimo to, marki własne wciąż budzą pewne obawy – 32% konsumentów unikało produktów sygnowanych takimi oznaczeniami z obawy o ich jakość” – napisano w komunikacie PMR.

Jednocześnie branża boryka się z wyzwaniami, takimi jak wysokie koszty surowców oraz utrzymująca się niepewność gospodarcza. Niemniej jednak, według ekspertów, stabilizacja cen oraz dalszy rozwój technologii mają szansę zniwelować te bariery w nadchodzących latach. Polski rynek elektroniki pozostaje jednym z bardziej perspektywicznych sektorów gospodarki, a jego rozwój może przyczynić się do wzmocnienia innowacyjności i konkurencyjności kraju na arenie międzynarodowej.