Polski Światłowód Otwarty uruchamia największą w Polsce sieć szerokopasmową, dostępną wyłącznie w hurtowym modelu otwartego dostępu. Spółka zapowiada duże inwestycje

Polski Światłowód Otwarty (PŚO) już na starcie dysponuje otwartą siecią szerokopasmową docierającą do ponad 3,7 mln gospodarstw domowych w Polsce. Dostęp do niej będzie oferowany wyłącznie w modelu hurtowym.

Dzięki intensywnym inwestycjom spółki w rozwój infrastruktury światłowodowej, do 2028 roku PŚO planuje wybudować 2 mln nowych linii, by docelowo swoim zasięgiem objąć ponad 6 mln gospodarstw domowych.

 

Rozwijamy rynek hurtowy w modelu otwartego dostępu, oferując wszystkim operatorom niedyskryminacyjny dostęp do naszej sieci, na której mogą świadczyć usługi abonentom końcowym. Ogromna skala inwestycji znacząco przyczyni się do rozwoju polskich regionów, miast i samej branży – podkreśla Ignacio Irurita, prezes zarządu Polskiego Światłowodu Otwartego.

 

Istniejąca sieć HFC, umożliwiająca świadczenie usług do 1 Gbit/s będzie zmodernizowana do technologii FTTH. Dodatkowo do 2028 roku spółka powiększy obecny zasięg o ponad 2 mln linii. Plan inwestycyjny PŚO zakłada, że sieć światłowodowa dotrze do ponad 6 mln gospodarstw domowych. Łączna wartość wszystkich inwestycji w infrastrukturę światłowodową może wynieść nawet 8 mld złotych.

 

Proces rozbudowy i modernizacji sieci realizowany jest w najnowocześniejszej technologii w standardzie XGS-PON. Dzięki niej operatorzy korzystający z sieci PŚO będą mogli oferować sprzedaż usług internetowych FTTH o prędkości do 5 Gbit/s.

 

Ignacio Irurita, prezes zarządu Polskiego Światłowodu Otwartego.

 

Istniejąca już sieć Polskiego Światłowodu Otwartego obejmuje swoim zasięgiem gospodarstwa domowe w 14 województwach i prawie 200 gminach w Polsce. Pierwszymi operatorami współpracującymi z PŚO są w ramach Grupy UPC Polska i Play, którzy na sieci PŚO dostarczają usługi do ponad 1,4 mln abonentów.

Udziałowcami Polskiego Światłowodu Otwartego – z równymi udziałami na poziomie 50 proc. są InfraVia Capital Partners, firma private equity specjalizująca się w inwestycjach infrastrukturalnych i technologicznych, zarządzająca aktywami o wartości ponad 10 mld EUR oraz Grupa Play, wiodący operator telekomunikacyjny w Polsce, dostawca konwergentnych usług internetu stacjonarnego, telewizji cyfrowej i usług mobilnych.

 

Wkraczamy na polski rynek hurtowy, oferując imponujący zasięg, szybkość i przepustowość łącza. Przygotowaliśmy rozwiązania techniczne, dzięki którym nasi partnerzy są w stanie szybko uzyskać dostęp do naszej sieci i rozpocząć świadczenie usług swoim klientom – dodaje Ignacio Irurita.

 

Ingram Micro jedzie do Partnerów – Roadshow pod hasłem „Poznaj Ingram” rusza 18 kwietnia i trwać będzie do 23 maja