Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Polski Światłowód Otwarty uruchamia największą w Polsce sieć szerokopasmową, dostępną wyłącznie w hurtowym modelu otwartego dostępu. Spółka zapowiada duże inwestycje

Polski Światłowód Otwarty (PŚO) już na starcie dysponuje otwartą siecią szerokopasmową docierającą do ponad 3,7 mln gospodarstw domowych w Polsce. Dostęp do niej będzie oferowany wyłącznie w modelu hurtowym.

Dzięki intensywnym inwestycjom spółki w rozwój infrastruktury światłowodowej, do 2028 roku PŚO planuje wybudować 2 mln nowych linii, by docelowo swoim zasięgiem objąć ponad 6 mln gospodarstw domowych.

 

Rozwijamy rynek hurtowy w modelu otwartego dostępu, oferując wszystkim operatorom niedyskryminacyjny dostęp do naszej sieci, na której mogą świadczyć usługi abonentom końcowym. Ogromna skala inwestycji znacząco przyczyni się do rozwoju polskich regionów, miast i samej branży – podkreśla Ignacio Irurita, prezes zarządu Polskiego Światłowodu Otwartego.

 

Istniejąca sieć HFC, umożliwiająca świadczenie usług do 1 Gbit/s będzie zmodernizowana do technologii FTTH. Dodatkowo do 2028 roku spółka powiększy obecny zasięg o ponad 2 mln linii. Plan inwestycyjny PŚO zakłada, że sieć światłowodowa dotrze do ponad 6 mln gospodarstw domowych. Łączna wartość wszystkich inwestycji w infrastrukturę światłowodową może wynieść nawet 8 mld złotych.

 

Proces rozbudowy i modernizacji sieci realizowany jest w najnowocześniejszej technologii w standardzie XGS-PON. Dzięki niej operatorzy korzystający z sieci PŚO będą mogli oferować sprzedaż usług internetowych FTTH o prędkości do 5 Gbit/s.

 

Ignacio Irurita, prezes zarządu Polskiego Światłowodu Otwartego.

 

Istniejąca już sieć Polskiego Światłowodu Otwartego obejmuje swoim zasięgiem gospodarstwa domowe w 14 województwach i prawie 200 gminach w Polsce. Pierwszymi operatorami współpracującymi z PŚO są w ramach Grupy UPC Polska i Play, którzy na sieci PŚO dostarczają usługi do ponad 1,4 mln abonentów.

Udziałowcami Polskiego Światłowodu Otwartego – z równymi udziałami na poziomie 50 proc. są InfraVia Capital Partners, firma private equity specjalizująca się w inwestycjach infrastrukturalnych i technologicznych, zarządzająca aktywami o wartości ponad 10 mld EUR oraz Grupa Play, wiodący operator telekomunikacyjny w Polsce, dostawca konwergentnych usług internetu stacjonarnego, telewizji cyfrowej i usług mobilnych.

 

Wkraczamy na polski rynek hurtowy, oferując imponujący zasięg, szybkość i przepustowość łącza. Przygotowaliśmy rozwiązania techniczne, dzięki którym nasi partnerzy są w stanie szybko uzyskać dostęp do naszej sieci i rozpocząć świadczenie usług swoim klientom – dodaje Ignacio Irurita.

 

Ingram Micro jedzie do Partnerów – Roadshow pod hasłem „Poznaj Ingram” rusza 18 kwietnia i trwać będzie do 23 maja