Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Polskie Linie Kolejowe i Ericsson przetestują system łączności kolejowej w technologii 5G

Ericsson wraz z partnerami zobowiązał się przetestować nowy standard łączności mobilnej Future Railway Mobile Communications System (FRMCS) dla PKP Polskich Linii Kolejowych.

Projekt zostanie przeprowadzony na torze testowym w Żmigrodzie pod Wrocławiem, połączonym z jedną z największych linii kolejowych w Europie i otrzyma wsparcie ekspertów z centrów badawczo-rozwojowych Ericssona w Łodzi i Krakowie. Jego realizacja potrwa dwa lata.

List intencyjny w tej sprawie został podpisany 26 września na targach kolejowych InnoTrans 2024 w Berlinie przez przedstawicieli firm Ericsson, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A i partnerów jako rozszerzenie listu intencyjnego z września 2023 roku pomiędzy Ericssonem, NetWorks, Instytutem Kolejnictwa i Alstom.

Transport kolejowy setek tysięcy pasażerów i ton ładunku w kraju i na połączeniach międzynarodowych wymaga systemu, który musi być niezawodny. To jest argument zastąpienia starego systemu łączności technologią 5G. Oczekuje się, że nowy standard łączności – Future Railway Mobile Communications System (FRMCS) – zostanie w pełni opracowany w 2027 roku, a pierwsze komercyjne wdrożenia rozpoczną się rok później.

„Bardzo nas cieszy podpisanie listu intencyjnego z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Standard FRMCS może zapewnić istotne korzyści dla transportu kolejowego – od pomocy w zapewnieniu łączności 5G po analitykę wideo, funkcje bezpieczeństwa i automatyzację. Wnioski wyciągnięte z testów nie tylko będą wsparciem dla strategicznej migracji polskiej kolei z GSM-R, ale także przyczynią się do standaryzacji FRMCS w najbliższej przyszłości” – powiedział Martin Mellor, szef firmy Ericsson w Polsce.

Ericsson dostarczy innowacyjnych rozwiązań dla sieci o znaczeniu krytycznym, których celem będzie wykazanie korzyści, jakie technologia 5G wniesie do transportu kolejowego, a w szczególności przygotowania migracji technologicznej kolei w Polsce.

Rozwiązania te obejmują system radiowy Ericsson dla dedykowanego pasma FRMCS n101 (1900 MHz) wraz z rozwiązaniami z portfolio Enclosure and Power, a także lokalną bramkę pakietową Local Packet Gateway do integracji z siecią 5G Orange Polska i T-Mobile Polska w technologii Standalone.

Ericsson zapewni również wsparcie ekspertów ze swoich centrów badawczo-rozwojowych w Łodzi i Krakowie. Zespoły te będą odpowiedzialne za architekturę, konfigurację i optymalizację dostarczanych rozwiązań.

FRMCS umożliwia wymianę danych w czasie rzeczywistym między pociągami, co jest kluczowe dla bezpiecznego i wydajnego funkcjonowania kolei. Został zaprojektowany z myślą o solidności, niezawodności i znacznie większej szybkości przesyłania danych i pojemności niż poprzedni GSM-R.

Rozwiązania firmy Ericsson zostaną zainstalowane na terenie Instytutu Kolejnictwa w Żmigrodzie k. Wrocławia. Przygotowania rozpoczną się w 2024 roku, a testy mają potrwać do drugiej połowy 2027 roku.