Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Polskie studio People Can Fly tnie projekty i zwalnia dziesiątki osób. To wynik współpracy ze Square Enix

Wrocławskie studio PCF Group, znane z takich gier jak Bulletstorm, wstrzymuje dwa projekty i zwalnia ponad 60 osób. Powodem są problemy ze współpracą z wydawcą i brak środków na kontynuację prac.

Studio People Can Fly (PCF Group) z Wrocławia znalazło się w trudnej sytuacji. Firma oficjalnie poinformowała o wstrzymaniu prac nad dwoma grami: „Gemini” i „Bifrost”. Decyzja ta oznacza zwolnienia dla ponad 60 pracowników.

Projekt „Gemini” był realizowany na zamówienie japońskiego wydawcy Square Enix. Po wygaśnięciu dotychczasowej umowy Square Enix nie przedstawiło jednak warunków dalszej współpracy ani nie zaproponowało nowego kontraktu. Zarząd PCF Group uznał, że w tej sytuacji nie ma sensu kontynuować rozmów z wydawcą i postanowił zakończyć projekt. Niepewność dotycząca intencji Square Enix co do dalszego finansowania gry była jednym z kluczowych powodów tej decyzji.

 

 

Wstrzymanie prac nad „Gemini” wpłynęło bezpośrednio na drugi projekt – „Bifrost”. Studio planowało sfinansować tę grę z własnych środków, jednak analiza finansowa wykazała, że firma nie dysponuje wystarczającym budżetem ani zasobami, by kontynuować prace. W efekcie oba projekty zostały zamknięte, a ponad 60 osób straciło pracę.

To kolejny raz, gdy PCF Group musi zamykać swoje produkcje przed premierą. W grudniu 2024 roku studio zawiesiło prace nad projektem „Victoria” z powodu braku finansowania. Obecna sytuacja pokazuje, jak trudne stało się funkcjonowanie polskich deweloperów gier w realiach niepewnego rynku i problemów z pozyskiwaniem partnerów biznesowych.