Ponad 15% nastolatków w USA twierdzi, że korzysta z YouTube’a lub TikToka „prawie bez przerwy” 

Jak wynika z ankiety dotyczącej nawyków nastolatków w mediach społecznościowych i Internetu opublikowanej w poniedziałek przez Pew Research Center, nastolatki w USA są wręcz przyklejone do YouTube’a i TikToka, a prawie 1 na 5 twierdzi, że korzysta z aplikacji do strumieniowego przesyłania wideo „prawie stale”.

Ankieta wykazała, że YouTube jest „najpowszechniej używaną platformą” dla nastolatków mieszkających w USA, a 93% respondentów twierdzi, że regularnie korzysta z jej usług. Z tej liczby 93% około 16% nastoletnich respondentów stwierdziło, że „prawie stale odwiedza YouTube lub z niego korzysta”, co podkreśla ogromną popularność tej aplikacji wideo na rynku młodzieżowym.

Drugie miejsce w rankingu zajął TikTok – 63% nastolatków stwierdziło, że korzysta z usługi krótkich filmów wideo należącej do ByteDance. Jak wynika z raportu, około 17% z 63% respondentów, którzy twierdzili, że korzystają z TikToka, stwierdziło, że korzysta z usługi krótkich filmów „prawie stale”.

Na kolejnych miejscach znalazły się Snapchat i Instagram Meta, które miały odpowiednio 60% i 59%.

Naukowcy odkryli, że nastoletnie dziewczęta częściej niż ich rówieśnicy korzystają z aplikacji takich jak BeReal, TikTok, Snapchat i Facebook. Z drugiej strony nastoletni chłopcy częściej korzystali z komunikatorów i aplikacji społecznościowych skupionych na grach wideo, takich jak Discord i Twitch.

Tymczasem Facebook i Twitter, obecnie znanym jako X, nie są już tak popularne wśród amerykańskich nastolatków jak dziesięć lat temu. W szczególności odnośnie Facebooka autorzy Pew Research napisali, że odsetek nastolatków korzystających z aplikacji społecznościowej należącej do Meta „spadł z 71% w latach 2014-2015 do 33% obecnie”. Według firmy w tym samym okresie korzystanie z Instagrama należącego do Meta nie zrównoważyło różnicy w udziale, zwiększając się z 52% w latach 2014-2015 do najwyższego poziomu 62% w zeszłym roku, a następnie spadając do 59% w 2023 r.

Ostatecznie najnowsze badanie dotyczące korzystania przez nastolatków z mediów społecznościowych było podobne do zeszłorocznego raportu, z którego według Pew Research wynikało, że „korzystanie przez nastolatków ze stron i aplikacji niewiele się zmieniło w ciągu ostatniego roku”.

IT RESELLER nr 354/2023 „W dobie AI edukacja zyska jeszcze więcej” – podkreśla w wywiadzie okładkowym Jordan Chrysafidis, General Manager, WW Education Device Sales, Microsoft