Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Ponad 15% nastolatków w USA twierdzi, że korzysta z YouTube’a lub TikToka „prawie bez przerwy” 

Jak wynika z ankiety dotyczącej nawyków nastolatków w mediach społecznościowych i Internetu opublikowanej w poniedziałek przez Pew Research Center, nastolatki w USA są wręcz przyklejone do YouTube’a i TikToka, a prawie 1 na 5 twierdzi, że korzysta z aplikacji do strumieniowego przesyłania wideo „prawie stale”.

Ankieta wykazała, że YouTube jest „najpowszechniej używaną platformą” dla nastolatków mieszkających w USA, a 93% respondentów twierdzi, że regularnie korzysta z jej usług. Z tej liczby 93% około 16% nastoletnich respondentów stwierdziło, że „prawie stale odwiedza YouTube lub z niego korzysta”, co podkreśla ogromną popularność tej aplikacji wideo na rynku młodzieżowym.

Drugie miejsce w rankingu zajął TikTok – 63% nastolatków stwierdziło, że korzysta z usługi krótkich filmów wideo należącej do ByteDance. Jak wynika z raportu, około 17% z 63% respondentów, którzy twierdzili, że korzystają z TikToka, stwierdziło, że korzysta z usługi krótkich filmów „prawie stale”.

Na kolejnych miejscach znalazły się Snapchat i Instagram Meta, które miały odpowiednio 60% i 59%.

Naukowcy odkryli, że nastoletnie dziewczęta częściej niż ich rówieśnicy korzystają z aplikacji takich jak BeReal, TikTok, Snapchat i Facebook. Z drugiej strony nastoletni chłopcy częściej korzystali z komunikatorów i aplikacji społecznościowych skupionych na grach wideo, takich jak Discord i Twitch.

Tymczasem Facebook i Twitter, obecnie znanym jako X, nie są już tak popularne wśród amerykańskich nastolatków jak dziesięć lat temu. W szczególności odnośnie Facebooka autorzy Pew Research napisali, że odsetek nastolatków korzystających z aplikacji społecznościowej należącej do Meta „spadł z 71% w latach 2014-2015 do 33% obecnie”. Według firmy w tym samym okresie korzystanie z Instagrama należącego do Meta nie zrównoważyło różnicy w udziale, zwiększając się z 52% w latach 2014-2015 do najwyższego poziomu 62% w zeszłym roku, a następnie spadając do 59% w 2023 r.

Ostatecznie najnowsze badanie dotyczące korzystania przez nastolatków z mediów społecznościowych było podobne do zeszłorocznego raportu, z którego według Pew Research wynikało, że „korzystanie przez nastolatków ze stron i aplikacji niewiele się zmieniło w ciągu ostatniego roku”.

IT RESELLER nr 354/2023 „W dobie AI edukacja zyska jeszcze więcej” – podkreśla w wywiadzie okładkowym Jordan Chrysafidis, General Manager, WW Education Device Sales, Microsoft