Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Ponad 40% użytkowników z Europy pragnie zmienić swój cyfrowy styl życia w 2020 r. poprzez cyfrowe postanowienie noworoczne.

Ponad 40% użytkowników z Europy pragnie zmienić swój cyfrowy styl życia w 2020 r. poprzez cyfrowe postanowienie noworoczne. Z badania firmy Kaspersky wynika, że większość zamierza spędzać mniej czasu na korzystaniu z gadżetów cyfrowych.

 

Ostatni rok nie był najłatwiejszy dla naszych prywatnych danych. Wzrost odnotowały przypadki kradzieży haseł (o 60% w porównaniu z 2018 r.) oraz danych uwierzytelniających logowanie, w szczególności tych dotyczących stron pornograficznych oraz innych zasobów przeznaczonych dla dorosłych (wzrost o ponad 100%). W tym kontekście nie dziwi wynik nowego badania przeprowadzonego przez firmę Kaspersky, w którym 42,3% respondentów stwierdziło, że zamiast tradycyjnych przyrzeczeń noworocznych typu „schudnąć i żyć zdrowo” ich postanowienie będzie dotyczyło życia cyfrowego. Z badania wynika, że Europejczycy zamierzają wyznaczyć sobie wyższe standardy zachowania online w celu zapewnienia bezpieczeństwa i prywatności cyfrowej, po raz pierwszy postanawiając stosować mocniejsze hasła oraz zmniejszyć poziom cyberstresu.

 

Przeprowadzone badanie wskazuje na różne obszary, w których użytkownicy chcą dokonać modyfikacji swojego zachowania: 29,1% respondentów postanowiło spędzać mniej czasu przed ekranem, natomiast 18,3% – nie zasypiać ze smartfonem na poduszce. Wszystko to świadczy o rosnącej potrzebie cyfrowego detoksu. Jedna czwarta respondentów obiecała sobie częściej wykonywać kopie zapasowe oraz regularnie porządkować pulpit swojego komputera, a 11,2% chce usunąć z Facebooka znajomych, których nigdy nie spotkało osobiście. Wygląda na to, że trendem w 2020 r. stanie się bardziej świadome życie cyfrowe.

 

Porady bezpieczeństwa – nie tylko na nowy rok

Eksperci z firmy Kaspersky przygotowali kilka prostych zasad umożliwiających zadbanie o bezpieczeństwo życia cyfrowego:

  1. Zabezpiecz wszystkie urządzenia, które wykorzystujesz podczas transakcji online – korzystania z usług bankowych, robienia zakupów, prowadzenia życia towarzyskiego – w porę stosując łaty i zabezpieczenia internetowe.
  2. Stosuj unikatowe, złożone hasła dla wszystkich swoich kont online.
  3. Przejrzyj swoje ustawienia prywatności oraz bezpieczeństwa i ogranicz dane, które mogą być widoczne lub przekazywane na zewnątrz.
  4. Wyłącz aplikacje i funkcje, których nie używasz.
  5. Wyłącz usługi śledzenia oraz lokalizacji i regularnie czyść pliki cookie.
  6. Sprawdzaj swój adres e-mail w serwisach takich jak „Have I Been Pwned”, aby upewnić się, czy nikt nie włamał się do Twojego konta online.

 

 

Metodologia badania

Badanie online przeprowadziła wśród 2 000 dorosłych Europejczyków w wieku powyżej 18 lat niezależna agencja badań rynkowych Arlington Research w grudniu 2019 r. Próba jest reprezentacyjna pod względem narodowości z uwzględnieniem płci, wieku oraz regionu.

Źródło Kaspersky