Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Ponad 900 pojazdów elektrycznych dla flot miejskich. Gdzie? Niestety, nie w Polsce.

Przedstawiciel Nowego Jorku oświadczył w środę, że zastąpi modelami elektrycznymi ponad 900 miejskich pojazdów napędzanych paliwami kopalnymi i zainstaluje 315 dodatkowych portów ładowania pojazdów elektrycznych po otrzymaniu dotacji Departamentu Transportu USA w wysokości 10,1 miliona dolarów. 

Ogłoszenie jest najnowszym oświadczeniem agencji rządowej USA, które ma przyspieszyć przejście z pojazdów napędzanych gazem na pojazdy elektryczne. Nowy Jork ma obecnie ponad 4000 pojazdów elektrycznych należących do rządu, a jeszcze w tym roku blisko 20% pojazdów miejskich będzie pojazdami elektrycznymi, referuje Reuters.

Nowe fundusze pomogą miastu w zakupie 382 samochodów elektrycznych Chevrolet Bolt, 360 furgonetek Ford (F.N) E-Transit i 150 pick-upów Ford F-150 E-Lightning, a także 25 hybrydowych zamiatarek ulicznych typu plug-in. W mieście działa już około 850 Boltów zbudowanych przez General Motors (GM.N) i ponad 200 Fordów Mustang Mach-E. Władze Nowego Jorku powiedziały, że miasto ma obecnie ponad 1360 portów ładowania, 120 szybkich ładowarek i 106 wolnostojących wiat solarnych, a planuje dodać kolejne 600 portów w ciągu najbliższych 18 miesięcy. Celem miasta jest zainstalowanie 1000 ładowarek przy krawężnikach do 2025 r. i 10 000 stacji ładowania do 2030 r.

„Pojazdy elektryczne to bez wątpienia przyszłość”, powiedział w środę burmistrz Nowego Jorku Eric Adams. Nowy Jork ma w służbie około 26 000 pojazdów rządowych. W zeszłym miesiącu US Postal Service (USPS) poinformowało, że podwoi planowane zakupy elektrycznych pojazdów dostawczych, wykorzystując 3 miliardy dolarów finansowania z Kongresu. Dodano, że w planach jest kupno co najmniej 66 000 pojazdów elektrycznych do 2028 roku po tym, jak w lipcu zobowiązał się do zakupu 25 000 elektrycznych pojazdów dostawczych nowej generacji.

Prezydent Joe Biden w grudniu 2021 r. wydał zarządzenie nakazujące rządowi federalnemu zaprzestanie zakupów pojazdów napędzanych gazem do 2035 r. Agencje federalne pięciokrotnie zwiększyły zakupy pojazdów elektrycznych i plug-in PHEV w ciągu 12 miesięcy kończących się 30 września, przechodząc z około 1% zakupów pojazdów w roku budżetowym 2021 do 12% zakupów pojazdów lekkich w 2022 r., czyli łącznie 3567, jak przekazał Biały Dom.

 

CES2023: Samsung prezentuje najnowsze telewizory wykorzystujące technologię, MicroLED, mini-LED oraz QD-OLED