Ponad połowa urządzeń Apple sprzedawana w Polsce pochodzi od jednego dystrybutora. AB S.A. dominuje na rynku.
Przy okazji podawania wyników kwartalnych za Q4 roku fiskalnego 2020/2021, AB S.A podzieliło się wieloma szczegółami dotyczącymi tego, jak przez ostatnie miesiące wyglądał biznes wrocławskiej firmy. Potwierdza się przy tym, że nagroda IT Champion 2021 „Dystrybutor roku” jest w pełni zasłużona. Jest jednak jeden szczegół, wśród udostępnionych przez AB danych, który zwrócił moją uwagę – udział w sprzedaży rozwiązań Apple.
Umiejętność przewidywania trendów rynkowych, także tych panujących wśród zwykłych konsumentów, to cenna zdolność dla dystrybutora. AB S.A. zdaje się taką cechę posiadać, a przynajmniej sprawia takie wrażenie. Od pewnego czasu wrocławska firma coraz silniej zaznacza swoją pozycję jako dystrybutora sprzętu Apple, poświęcając tej marce więcej uwagi. Przykładem tego zaangażowania jest program iLeader, o którym rozmawialiśmy na początku roku z Pawłem Klimkiem, product managerem Apple w AB.
Widać, że ów program przynosi efekty. AB S.A., informując o wynikach za Q4 roku fiskalnego 2020/2021 podało, że udział firmy w sprzedaży w Polsce sprzętu Apple wyniósł aż 55%.
Jest to istotne o tyle, że mówimy o wyjątkowej marce, o bardzo wiernej klienteli, funkcjonującej w obrębie własnego ekosystemu. Użytkownicy korzystający np. z iPhone’ów, często sięgną też po iPad lub laptopy MacBook.