Ponowny ruch w reklamie na Twitterze?

Zgodnie z sobotnimi doniesieniami mediów, Amazon.com Inc i Apple Inc planują wznowić reklamy na Twitterze. Zmiany te są następstwem wiadomości e-mail wysłanej w czwartek przez Twittera do agencji reklamowych, oferującej reklamodawcom zachętę do zwiększenia wydatków na platformę. Po przejęciu Twittera przez Elona Muska wiele firm wycofało się z zakupu usług, ale dzięki złożonej ofercie ma się to zmienić. 

W pierwszym miesiącu Muska jako właściciela Twittera głośno było o cięciach personelu, w tym pracowników zajmujących się moderacją treści oraz incydentach spamerów podszywających się pod duże spółki publiczne, co wystraszyło branżę reklamową. Wiele firm, od General Mills Inc po luksusowego producenta samochodów Audi of America, zupełnie zrezygnowało lub wstrzymało wtedy reklamy na Twitterze. Musk przyznał w listopadzie, że firma odnotowała „ogromny” spadek przychodów.

Według e-maila sprawdzonego przez Reutersa, Twitter określił tę propozycję jako „największą zachętę dla reklamodawców na Twitterze”. Promocja ma polegać na tym, że reklamodawcy z USA, którzy zaplanują dodatkowe wydatki w kwocie 500 000 USD, będą kwalifikować się do przyznania „100% wartości dodanej” – i to aż do pułapu 1 miliona USD, czytamy w e-mailu.

W sobotę reporter Platformer News napisał na Twitterze, że Amazon planuje wznowić reklamy na medium społecznościowym Muska za około 100 milionów dolarów rocznie, w oczekiwaniu na pewne poprawki bezpieczeństwa na platformie reklamowej firmy. Reuters dopowiada, że wg ich źródła zaznajomionego ze sprawą wynika, że Amazon nigdy nie przestał reklamować się na Twitterze.

Równolegle do tych rewelacji podczas rozmowy na Twitterze Spaces, Musk ogłosił, że Apple jest największym reklamodawcą na Twitterze i „w pełni wznowił” reklamę na platformie, zgodnie z raportem Bloomberga.