Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Potrzebna jest wspólna strategia cyfryzacji radia w Europie, cyfryzacja radia przyniesie wyraźne korzyści – uważa Digital Europe.

Potrzebna jest wspólna strategia cyfryzacji radia w Europie – uważa Digital Europe, europejska organizacja skupiająca firmy z całej Europy z branży cyfrowej.

 

Zdaniem Digital Europe rozwój rynku radia cyfrowego w całej Unii Europejskiej jest nierówny i w każdym kraju Wspólnoty proces wycofywania się z nadawania analogowego przebiega na różnym etapie. Najbardziej zaawansowane prace w tym zakresie toczą się w Danii, Belgii oraz Holandii. A w najbliższych latach przejście z sygnału analogowego radia na nadawanie cyfrowe planują również Niemcy.

 

Dlatego według Digital Europe potrzebna jest koordynacja procesu digitalizacji radia na szczeblu europejskim, gdzie mógłby zostać opracowany scenariusz stopniowego przechodzenia z sygnału analogowego na cyfrowy w całej UE. Te działania powinny być z kolei wspierane kampanią informacyjną skierowaną do konsumentów.

 

Jak podkreśla w swoim stanowisku Digital Europe, cyfryzacja radia przyniesie wyraźne korzyści dla europejskich odbiorców, takie jak większa swoboda wyboru, łatwiejszy dostęp czy lepsza jakość dźwięku.  „Cyfrowe radio może dostarczać także nowe usługi, które dziś nie są dostępne za pośrednictwem radia analogowego, np. bieżące informacje o sytuacji na drogach” – podkreśla organizacja.

 

O potrzebie digitalizacji radia także w Polsce na początku marca br. w liście do minister cyfryzacji Anny Streżyńskiej pisał ZIPSEE „Cyfrowa Polska”, związek skupiający największych przedsiębiorców w Polsce z branży opartych na nowoczesnych technologiach. Zdaniem prezesa Związku Michała Kanownika, polski rząd powinien jak najszybciej przyjąć ustawę określającą ostateczny termin wyłączenia nadawania analogowego, podobnie, jak wcześniej zrobiono to w przypadku telewizji.