Poważna awaria Microsoft Exchange, została dzisiaj naprawiona

Firma Rackspace podała dzisiaj, że doświadczyła „incydentu bezpieczeństwa” na platformie Microsoft Exchange. Przez co użytkownicy Pakietu Microsoft 365, przez weekend mieli problemy z zalogowaniem się do swoich skrzynek mailowych.

„W piątek, 2 grudnia 2022 roku, dowiedzieliśmy się o problemie wpływającym na nasze środowisko hostowania Microsoft Exchange. Od razu wyłączyliśmy zasilanie i odłączyliśmy środowisko Exchange, aby zrozumieć zakres i powagę problemu. Po dalszej analizie stwierdziliśmy, że jest to incydent bezpieczeństwa” – napisała spółka w raporcie zdarzenia.

Po dalszej analizie Rackspace poinformowało, że incydent był znaczącą awarią w naszym środowisku hostowania Exchange, ale ograniczył się tylko częściowego upośledzenia usługi. Problemem była łączność z usługą, logowanie się itp. Ostatnia aktualizacja z dzisiaj mówi, że problem został prawie w całości naprawiony.

„Z powodzeniem przywróciliśmy usługi e-mail dla tysięcy klientów na Microsoft 365 i nadal robimy postępy w przywracaniu usług e-mail dla każdego dotkniętego klienta”, powiedziała firma.

Rackspace nie powiedział, co spowodowało incydent, ale czas potrzebny na przywrócenie usług może sugerować, że było to ransomware. Podczas przerwy w działaniu, firma zaoferowała klientom dotkniętym problemem darmowy dostęp do licencji Microsoft Exchange Plan 1 w Microsoft 365, ponieważ pracuje nad rozwiązaniem problemu.

Niektórzy klienci byli niezadowoleni ze sposobu, w jaki firma poradziła sobie z problemem, zapewniając bardzo mało komunikacji lub wsparcia klienta, z niektórymi trzymanymi w oczekiwaniu na telefon przez wiele godzin.

„W tej chwili przejście do Microsoft 365 jest najlepszym rozwiązaniem dla klientów, którzy mogą teraz wdrożyć również tymczasowe przekierowania” – podsumowuje komunikat Rackspace.