Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Poważny wyciek danych u operatora tanich linii lotniczych. Brytyjska tania linia lotnicza easyJet została ofiarą cyberataku, w wyniku którego wyciekły dane 9 milionów klientów.

Zarząd easyJet poinformował, że atak miał miejsce 19 maja. Firma zapewnia, że podjęła natychmiastowe kroki mające na celu ograniczenie do minimum skutków zaistniałego incydentu. easyJet zaangażował m.in do zbadania problemu czołowych ekspertów od kryminalistyki. W czasie dochodzenia wykryto, że hakerzy weszli też w posiadanie 2208 numerów kart kredytowych należących do klientów linii lotniczej. easyJet do 26 maja skontaktuje się ze wszystkimi poszkodowanymi pasażerami.

 

Wprawdzie nie wiadomo jak doszło do naruszenia danych, aczkolwiek linia lotnicza zabezpieczyła nieautoryzowany dostęp i zgłosiła incydent do Krajowego Centrum Bezpieczeństwa Cybernetycznego i ICO.  Chociaż easyJet nie ma dowodów na to, że dane zostały wykorzystane w niewłaściwy sposób, zwraca jednak uwagę, by pasażerowie byli czujni wobec komunikatów pochodzących z easyJet lub easyJet Holidays.

 

„Nawet jeśli napastnicy nie uzyskali dostępu do paszportów, mogą wykorzystać pozyskane informacje do ataków typu phishing, a tym samym pozyskać dodatkowe dane od ofiar. Obawiam się, że w najbliższym czasie będziemy świadkami wielu podobnych incydentów. Linie lotnicze, a także firmy turystyczne znalazły się w bardzo trudnej sytuacji ekonomicznej. Ich zarządy bardziej koncentrują się na ratowaniu biznesów aniżeli kwestiach związanych z zabezpieczeniem danych czy urządzeń. Cyberprzestępcy doskonale zdają sobie z tego sprawę i nie przepuszczą nadarzających się okazji.” – tłumaczy Mariusz Politowicz, z firmy Marken dystrybutora rozwiązań Bitdefender w Polsce.

 

Linii lotniczej grozi grzywna przekraczająca 150 milionów funtów, a także procesy sądowe, które mogłyby dodatkowo uszczuplić jej aktywa. Johan Lundgren, dyrektor generalny easyJet, przyznaje, że każda firma musi działać elastycznie i wyprzedzać zagrożenia. Dlatego też linia będzie inwestować w ochronę klientów, systemów i danych.

 

https://itreseller.pl/itrneweset-wspiera-europejskie-cert-y-podczas-pandemii-covid-19-oferujac-na-terenie-ue-bezplatny-dostep-do-uslugi-eset-threat-intelligence-dostarczajacej-informacji-na-temat-biezacych-cyberzagrozen/