Poznaj 10 powodów, dla których warto zainwestować w Retailu w technologię ESL – elektroniczne etykiety cenowe.

Wraz z szybkimi zmianami na rynku handlu detalicznego, menedżerowie stale szukają nowych sposobów na przyciągnięcie klientów, optymalizację procesów oraz oszczędności finansowe. Jedną z technologicznych innowacji, dostępnych od niedawna w Polsce są elektroniczne etykiety cenowe. Zwiększenie sprawności operacyjnej przy niższych kosztach, czy wysoki komfort użytkowania to tylko niektóre z zalet wyświetlaczy ESL. Oto 10 powodów, dla których warto zainwestować w elektroniczne etykiety cenowe.

 

Elektroniczne etykiety cenowe to nowy standard w handlu detalicznym wprowadzony na rynek przez firmę Samsung. Rozwiązanie, które funkcjonuje w oparciu o technologię e-Ink, jest centralnie zarządzane za pomocą oprogramowania MagicInfo firmy Samsung. Etykiety dostępne są w różnych rozmiarach (o przekątnej od 1,6 do 7,4 cala) i dwóch wersjach kolorystycznych wyświetlacza – czarno-białej lub czarno-czerwono-białej.

 

1. Szybkie reakcje na zmiany

Rozwiązanie ESL pozwala na zdalne wprowadzanie nowych cen na etykietach w czasie rzeczywistym. Natychmiastowe poprawki można wprowadzać z poziomu poręcznego urządzenia mobilnego sparowanego z serwerem. Innymi słowy: zamiast drukować nowe etykiety i czekać na rozmieszczenie ich przez pracowników, po prostu wpisujemy zmiany w wygodnej aplikacji, a po chwili widzimy rezultat. Rozwiązanie to jest szczególnie istotne w razie konieczności szybkich reakcji na nieprawidłowości w cenach – dzięki niej uprzedzimy bowiem ewentualne skargi klientów.

 

2. Lepszy wizerunek placówki

Drukowane etykiety to już przeżytek. Wyświetlacze ESL nie tylko są wygodnym rozwiązaniem dla samego sklepu, ale też zapewniają detaliście nowoczesny i pro-konsumencki wizerunek. Sklepy rozwijające się, otwarte na innowacje i szukające udogodnień dla klienta są lepiej postrzegane, a ich wizerunek przyciąga konsumentów.

 

3. Przyciągające kolory wyświetlanych treści

Wyświetlacze dostępne są w kolorystyce czarno-białej oraz czarno-biało-czerwonej. Wszelkie promocje i obniżki cen można w wyraźny sposób wyszczególnić nadając im kolor czerwony, który przyciąga wzrok i zwraca uwagę kupujących.

 

4. Długi czas działania

Elektroniczne etykiety cenowe charakteryzują się niskim poborem mocy oraz długo działającymi bateriami, które zapewniają optymalną pracę aż do pięciu lat. Jeszcze większe oszczędności obserwuje się podczas procesów zmian cen. W porównaniu z tradycyjnymi, drukowanymi etykietami, wyświetlacze ESL pozwalają oszczędzić czas oraz nakłady pracy, jakie były konieczne przy drukowaniu, wycinaniu i wstawianiu nowych etykiet w całym sklepie.

 

5. Wygoda w zarządzaniu treścią

Sklepy detaliczne korzystające z technologii ESL oraz standardowych wyświetlaczy firmy Samsung mają możliwość wygodnej i jednoczesnej obsługi tych urządzeń za pomocą platformy SMART Signage. Oprogramowanie MagicInfo pozwala na planowanie i zarządzanie treściami emitowanymi na pojedynczych wyświetlaczach, półkach lub całych grupach półek.

 

6. Elegancki design

Etykiety ESL charakteryzują się eleganckim, minimalistycznym designem, który dodaje nowoczesności i schludności alejkom sklepowym. W porównaniu z drukowanymi etykietami, które mogą się zaginać i rozmazywać, elektroniczny atrament cechuje się niezmiennie wyraźnymi  literami i kolorami. W rezultacie elektroniczne etykiety zapewniają nowoczesny i profesjonalny wygląd sklepowym półkom, a przez to gwarantują pozytywny odbiór przez konsumentów.

 

7. Synergia urządzeń

W przypadku urządzeń firmy Samsung platforma zarządzania jest wspólna zarówno dla elektronicznych etykiet cenowych, jak i dla większych elementów digital signage. Takie rozwiązanie pozwala na modyfikacje treści widocznej dla klientów na różnych urządzeniach z jednego, centralnego węzła przy minimalnym nakładzie pracy.

 

8. Możliwość wyboru

Elektroniczne etykiety cenowe oferowane przez firmę Samsung dostępne są w różnych wariantach, wzorach i rozmiarach, dzięki czemu w łatwy sposób można je dopasować do swoich potrzeb oraz do rozkładu i asortymentu sklepu.

 

9. Udogodnienia dla klienta

Trzykolorowe etykiety firmy Samsung wyposażone są również w zintegrowaną technologię komunikacji zbliżeniowej (NFC), która ma możliwość przekazywania dodatkowych informacji, takich jak pochodzenie produktu do smartfona klienta. Konsumenci, którzy uzyskają obszerne informacje na temat artykułu, chętniej decydują się na jego zakup, co realnie przekłada się na przychody sklepu.

 

10. Oszczędność czasu i nakładów pracy

Platforma, na której pracują urządzenia digital signage są niezwykle wygodne i intuicyjne. Za ich pomocą można pełnić stałą kontrolę wyświetlanej treści oraz natychmiast, w razie potrzeby ją modyfikować. To niezwykle duże usprawnienie pracy i oszczędność czasu, który można wykorzystać na rozwój firmy w inny sposób.