Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Praca hybrydowa – firmy nie nadążają za potrzebami technologicznymi pracowników, wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie Ricoh

Wyniki badań przeprowadzonych na zlecenie Ricoh przez Opinion Matters pokazują, że wiele firm nadal nie zadbało o wprowadzenie technologii wspierających pracę w modelu hybrydowym. Jeden na pięciu (20%) pracowników nie ma dostępu do niezbędnego oprogramowania, takiego jak np. Microsoft Teams lub Zoom. Natomiast zaledwie 30% badanych deklaruje, że pracodawca wyposażył ich w takie narzędzia. Problem dotyczy również sprzętu. 29% respondentów przyznało, że ich biuro nie jest wyposażone w rozwiązania audio-wideo, niezbędne do efektywnego prowadzenia spotkań.  

Te wyniki są szczególnie niepokojące ze względu na to, jak duże znaczenia dla pracowników ma możliwość pracy w elastycznym modelu. Co więcej, brak odpowiednich rozwiązań wspierających pracę z dowolnego miejsca oraz narzędzi pomagających w planowaniu pracy w biurze, są wskazywane jako główny powód, dla którego badane osoby mogą rozważyć zmianę miejsca pracy w ciągu najbliższych 12 miesięcy.

Menedżerowie zdają sobie sprawę z tego problemu. Prawie jedna czwarta z nich (24%) przyznaje, że ich narzędzia do współpracy nie spełniają standardów branżowych, co utrudnia wykonywanie codziennej pracy. Pomimo tego, zaledwie 17% z nich wymieniło zapewnienie lepszych doświadczeń pracowników jako strategiczny priorytet na nadchodzący rok.

W jaki sposób mogą o zadbać o poprawę tych doświadczeń? Rozwiązaniem może być inwestycja w efektywne narzędzia wspierające pracę w modelu zdalnym i hybrydowym. 24% badanych pracowników wskazało ten aspekt jako kluczowy dla zwiększenia komfortu i satysfakcji z pracy.

 

Firmy miały kilka lat na dostosowanie się do nowego modelu pracy, więc zaskakujące jest to, jak wiele z nich wciąż pozostaje w tyle, jeśli chodzi o zapewnienie nawet najbardziej podstawowych technologii ułatwiających współpracę i komunikację. Biorąc pod uwagę znaczące korzyści, jakie oferuje elastyczny model pracy, organizacje muszą nadać priorytet inwestycjom w niezbędne narzędzia i technologie. Bez tego nie tylko nie osiągają odpowiedniej efektywności, ale ryzykują też utratę swoich najlepszych specjalistów. Należy przy tym pamiętać, jak istotny dla sukcesu firmy jest zaangażowany i doceniony zespół – powiedziała Nicola Downing, CEO Ricoh Europe.

 

Intel i Qualcomm ucierpią na skutek najnowszych sankcji wprowadzonych przez USA