Praca zdalna i hybrydowa – nowe badanie wskazuje na oczekiwania pracowników ICT

Praca zdalna, tak silnie promowana w branży ICT w czasie pandemii, dziś jest coraz częściej zastępowana przez model hybrydowy. Interesujące badanie, które wyjaśnia podejście do nowych modeli pracy przeprowadził w swoim kanale partnerskim producent sprzętu sieciowego, firma D-Link.

W miarę jak firmy w całej Europie stale dostosowują swoje podejście do pracy hybrydowej, firma D-Link przeprowadziła ankietę, aby zbadać trendy w tej dziedzinie. Z badania wynika, że 38% ankietowanych nie miałoby nic przeciwko pracy w pełnym wymiarze godzin z biura, ale 37% jest temu niechętnych, a nawet 24% twierdzi, że rozważyłoby zmianę pracy, gdyby ich firma nakazała powrót do biura w pełnym wymiarze godzin.

Z badania wynika, że 40% respondentów stwierdziło, że praca z domu przez więcej niż dwa dni w tygodniu nie ma negatywnego wpływu na ich produktywność, 35% uważa, że wręcz poprawia produktywność, a 25% że może ją zmniejszyć.

52% stwierdziło, że problemy z połączeniem internetowym wpływają na ich pracę, a 45% jako największą przeszkodę wskazuje słabą jakość Wi-Fi. Mimo to tylko jedna czwarta (25%) zaktualizowała swój router lub zainstalowała urządzenia wzmacniające sygnał Wi-Fi od początku 2020 r., a tylko 17% zmienia dostawcę Internetu. Czyli słabe połączenie owszem, przeszkadza, ale nie na tyle, aby coś z nim zrobić.

Nie należy jednak ignorować możliwości, jakie stwarza praca hybrydowa. Aż 77% ankietowanych przyznało, że modele zdalny i hybrydowy  poprawiły ich work-life-balance, 38% stwierdziło, że usprawniło inicjatywy w zakresie transformacji cyfrowej, a 43% stwierdziło, że doprowadziło do większych inwestycji w cyberbezpieczeństwo. Ponadto 16% stwierdziło, że doprowadziło to do większej różnorodności zespołu, a 34% stwierdziło, że poprawiło cyfrowe szkolenie personelu.