Pracownicy o cyfrowej rzeczywistości. Kompetencje cyfrowe to coraz ważniejsza kwestia dla współczesnych pracowników i pracodawców, wynika z raportu Pracuj.pl „Cyfrowa ewolucja kariery”
Czego dowiesz się z tekstu:
- 67% Polaków ocenia pozytywnie posiadane zawodowe kompetencje cyfrowe. Mężczyźni wyrażają pozytywną opinię o swoich kompetencjach częściej od kobiet.
- Jednocześnie 44% badanych ocenia, że zbyt niskie kompetencje cyfrowe mogą być dla nich przeszkodą w szukaniu nowej pracy.
- 7 na 10 Polaków ocenia ogólnie pozytywnie wpływ rozwoju technologii na rynek pracy w ostatnich latach.
- 73% badanych uważa, że pracodawcy powinni wspierać pracowników w nabywaniu nowych kompetencji cyfrowych.
Cyfryzacja jest wszędzie
Cyfrowy optymizm Polaków – i pesymizm analiz
Kompetencje cyfrowe, czyli przyszłość
Wyniki najnowszych badań Pracuj.pl są pod wieloma względami zaskakujące. Choć analizy Komisji Europejskiej i opinie wielu pracodawców dotyczące kompetencji cyfrowych kandydatów wskazują na liczne wyzwania w tym zakresie, sami Polacy oceniają je raczej optymistycznie. Co więcej, odnoszą się pozytywnie do wpływu technologii na świat pracy w ostatnich latach i spodziewają się, że będzie on stale rósł, wraz z zapotrzebowaniem na kompetencje cyfrowe- mówi Małgorzata Skonieczna, ekspertka ds. badań kandydatów w Grupie Pracuj.
Pozytywnie o technologiach
Szkolenia to konieczność
Optymizm badanych można potraktować jako szansę. Tworzy on potencjał do zmian w organizacjach. Jak pokazuje raport, Polacy są świadomi potrzeb szkoleniowych w obszarze cyfryzacji i oczekują od pracodawców wsparcia w tym zakresie. Szkolenia obecnych specjalistów oraz poszukiwanie nowych talentów to odpowiednia strategia na najbliższy czas. Mamy jeszcze czas na zmiany, jednak powinniśmy pamiętać, że nacisk na dostosowanie się do wymogów rynku będzie rósł. Pracodawcy myślący, że odpowiedzą na wyzwania związane z cyfryzacją będzie wyłącznie wymiana kadr na nowe, mogą się przeliczyć– komentuje Małgorzata Skonieczna.