Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Pracownicy ramię w ramię z agentami AI – nowy standard w biznesie

Agenci AI coraz śmielej wkraczają do polskich firm. Najczęściej działają w e-commerce, finansach i obsłudze klienta, ale wdrożenia napotykają na bariery techniczne i organizacyjne.

Agenci AI przestają być technologiczną ciekawostką, a stają się realnym wsparciem w codziennej pracy polskich firm. Według raportu Microsoft Work Trend Index, już 33% liderów biznesu w Polsce wykorzystuje agentów AI do automatyzacji kluczowych procesów, a 30% pracowników traktuje AI jako partnera przy podejmowaniu decyzji. Z kolei w ciągu najbliższych 12-18 miesięcy aż 84% firm planuje wdrożenie takich właśnie rozwiązań.

Najczęściej agenci AI wdrażani są w branżach takich jak handel elektroniczny, finanse, marketing, obsługa klienta, nieruchomości, opieka zdrowotna i sektor SaaS. W e-commerce agenci automatyzują obsługę zamówień i personalizują rekomendacje produktów, w finansach odpowiadają za zarządzanie kontami i wykrywanie oszustw, a w obsłudze klienta przejmują rutynowe zapytania, skracając czas reakcji i odciążając zespoły wsparcia. W nieruchomościach pomagają natomiast w kwalifikacji klientów i planowaniu oględzin, a w medycynie wspierają diagnostykę i zarządzanie wizytami.

 

 

Wraz z rozwojem agentów AI zmienia się też oczywiście rola pracowników. Zamiast wykonywać proste czynności, mogą nadzorować pracę AI, delegować zadania i korygować je w razie potrzeby. Eksperci podkreślają jednak, że w sprawach kluczowych nadal wolimy kontakt z człowiekiem – i ten trend utrzyma się jeszcze przez jakiś czas.

Największe wyzwania związane z integracją agentów AI to złożoność techniczna wdrożeń, trudności w integracji z istniejącymi systemami, brak kompatybilności danych, wysokie koszty, a także konieczność przeszkolenia pracowników i dostosowania procesów organizacyjnych. Firmy muszą też zadbać o bezpieczeństwo danych oraz spełnienie wymogów prawnych i wewnętrznych polityk bezpieczeństwa. Dodatkowo, im bardziej złożone zadania delegowane są agentom AI, tym większe ryzyko błędów i konieczność stałego nadzoru przez człowieka.