Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Pracownik wypłacił 25 milionów dolarów po rozmowie wideo z „dyrektorem finansowym” wygenerowanym przez deepfake

Według policji w Hongkongu pracownik finansowy międzynarodowej firmy został oszukany. Wyłudzacze, używając technologii deepfake, zorganizowali wideokonferencję, w której podawali się za dyrektora finansowego firmy. W ten sposób nakłonili pracownika, aby wypłacił 25 mln USD.

„(Podczas) wieloosobowej wideokonferencji okazuje się, że wszyscy, których [widział] byli fałszywi” – powiedział miejskiemu nadawcy publicznemu RTHK starszy nadinspektor baron Chan Shun-ching.

Chan powiedział, że pracownik nabrał podejrzeń po otrzymaniu wiadomości rzekomo od dyrektora finansowego firmy z Wielkiej Brytanii. Początkowo pracownik podejrzewał, że jest to wiadomość e-mail typu phishing, gdyż mówiła o konieczności przeprowadzenia tajnej transakcji. Chan powiedział jednak, że po rozmowie wideo pracownik odłożył na bok swoje początkowe wątpliwości, ponieważ uczestnicy wyglądali i mówili podobnie jak koledzy, których rozpoznał.

Wierząc, że wszyscy inni uczestnicy rozmowy są prawdziwi, pracownik zgodził się przekazać łącznie 200 milionów dolarów z Hongkongu, czyli około 25,6 miliona dolarów, dodał funkcjonariusz policji. Chan powiedział, że w okresie od lipca do września ubiegłego roku osiem skradzionych dowodów osobistych z Hongkongu – z których wszystkie zostały zgłoszone jako utracone przez ich właścicieli – zostało wykorzystanych do sporządzenia 90 wniosków o pożyczkę i 54 rejestracji rachunków bankowych.

Według policji co najmniej 20 razy deepfake’i oparte na sztucznej inteligencji zostały wykorzystane do oszukania programów rozpoznawania twarzy poprzez naśladowanie osób widniejących na dowodach osobistych. Oszustwo z udziałem fałszywego dyrektora finansowego zostało wykryte dopiero, gdy pracownik skontaktował się później z centralą korporacji.

Policja w Hongkongu nie ujawniła nazwy ani szczegółów firmy ani pracownika. Władze na całym świecie są coraz bardziej zaniepokojone wyrafinowaniem technologii deepfake, którą można wykorzystać do wątpliwie moralnych celów.