Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Premiumizacja napędza wzrost branży IT

Z najnowszych danych GfK za pierwszą połowę 2024 roku wynika, że sektor IT jest jednym z nielicznych na globalnym rynku technologii konsumenckich i dóbr trwałych, który zanotował odbicie, choć nieznaczne, wynoszące mniej niż 5%. Ten wzrost jest napędzany przez rosnący popyt na urządzenia klasy premium.

Konsumenci coraz chętniej sięgają po droższe modele urządzeń, zwłaszcza te z większą ilością pamięci i większymi ekranami. W przypadku laptopów standardem stało się 16 GB RAM, a sprzedaż takich modeli wzrosła o 3% w porównaniu z ubiegłym rokiem. W kategorii tabletów dominują urządzenia z co najmniej 8 GB pamięci RAM i ekranami o przekątnej 9 cali lub większej – ich sprzedaż wzrosła aż o 58%. Modernizacji ulegają także akcesoria IT. Wzrosła sprzedaż klawiatur Bluetooth o 18%, a monitory z odświeżaniem powyżej 240 Hz zanotowały aż 90% wzrostu sprzedaży.

W przeciwieństwie do segmentu konsumenckiego (B2C), rynek B2B wciąż zmaga się z trudnościami, odnotowując spadek przychodów o 6% w pierwszej połowie 2024 roku. Jednak niektóre kategorie pokazują oznaki poprawy. Sprzedaż procesorów wzrosła o 4%, a zapotrzebowanie na oprogramowanie wzrosło o 8%, głównie dzięki rosnącemu zapotrzebowaniu na rozwiązania z zakresu bezpieczeństwa i współpracy w firmach.

Jednym z największych sukcesów na rynku B2B są okulary AR/VR, które, choć pozostają niszowym produktem, odnotowały imponujący wzrost sprzedaży o 80%, napędzany udanymi premierami na początku roku.