Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Prezes Disneya przedstawia zarys planu na cyfrową przyszłość

Walt Disney Company w niedzielę nakreśliło kontury planu, w jaki sposób będzie korzystać z technologii, aby zwiększyć opowiadanie historii przez następne 100 lat, ze szczególnym uwzględnieniem ich nowych produkcji filmowych, parków rozrywki i produktów konsumenckich.

Rozmawiając na odbywającej się co dwa lata konwencji fanów D23 Expo z agencją Reuters, dyrektor naczelny Bob Chapek bardzo starał się unikać tematu metaverse, co nazwał „słowem na M”, mimo że w zeszłym roku popchnął firmę w tym kierunku. Chapek opisał wizję Disneya dla metaverse jako „opowiadanie historii następnej generacji”. Chce on wykorzystać dane pozyskane z wizyt w parkach rozrywki i nawyków streamingowych konsumentów, aby dostarczyć spersonalizowane doświadczenia rozrywkowe, w tym ze studiów Marvela i Lucasfilmu należących do firmy.

„Disney to absolutnie styl życia”, powiedział Reutersowi w niedzielę w wywiadzie podczas konwencji w Anaheim w Kalifornii. „Pytanie brzmi, jak nasz plan next-gen storytelling wykorzysta to, co wiemy o kliencie, a następnie serwuje mu unikalne doświadczenia Disneya”.

Firmy rozrywkowe i technologiczne pospieszyły się, aby zapewnić sobie pozycję w metaverse po tym, jak prezes Meta Platforms Inc Mark Zuckerberg ogłosił, że przyszłość jego firmy będzie poświęcona tworzeniu solidnego, trójwymiarowego środowiska, w którym cyfrowe awatary użytkowników będą pracować, spędzać czas i realizować swoje hobby.

Na długo przed ogłoszeniem Mety, Chapek, który nadzorował dział parków przed objęciem najwyższego stanowiska w 2020 roku, spędził lata przygotowując się do tego, jak rozszerzyć doświadczenie parku tematycznego na ludzi, którzy nigdy nie odwiedzą jednego z sześciu parków tematycznych firmy na całym świecie.

Disney rozpoczął na poważnie prace nad nowymi formami opowiadania historii w zeszłym roku, mianując weterana mediów i technologii, Mike’a White’a, do nadzorowania nowo utworzonej jednostki Next Generation Storytelling and Consumer Experiences. Zadaniem White’a jest zgromadzenie zestawu narzędzi technologicznych, które będą wykorzystywane przez kreatywne kierownictwo Disneya.

Prowadzi on również burzę mózgów na temat wykorzystania rozszerzonej rzeczywistości i innych technologii, aby nadać nowy wymiar opowiadaniu historii. Chapek przytoczył jeden wczesny przykład — ośmiominutowy film z rozszerzoną rzeczywistością, który miał premierę w tym tygodniu na Disney+.

„To może być naprawdę duży przykład tego, co pojawi się w najbliższych, pięć do 10 lat”, powiedział Chapek.