Prezes firmy Fitbit: przyszłość firmy znajduje się w modelu subskrypcji. Producent opasek sportowych coraz silniej idzie w software.
Nowa usługa subskrypcji premium Fitbit ma ująć użytkowników spersonalizowanymi danymi, wyzwaniami i nie tylko. James Park, CEO Fitbit, właśnie w rozwoju oprogramowania widzi przyszłość swojej firmy.
Fitbit Premium to nowa usługa subskrypcji, która oferuje spersonalizowane cele, wyzwania, coaching i wskazówki dla opłacających ją użytkowników użytkowników. Zostanie uruchomiona w 17 krajach jeszcze tej jesieni. Cena subskrypcji wyniesie 9,99 USD miesięcznie, czyli 79,99 USD na rok, i będzie działać ze wszystkimi urządzeniami Fitbit klasy fitness i smartwatchami marki. Jeśli bezpłatna aplikacja Fitbit po prostu nie oferuje obsługi dostatecznej liczby danych producent zachęcać będzie do usługi Premium. Producent poinformował o uruchomieniu usługi premium przy okazji prezentacji nowego modelu: Fitbit Versa 2.
Dla Fitbit usługi subskrypcji nie są niczym nowym. Producent uruchomił Fitbit Coach wraz z wersją Versa w 2018 r. za 7,99 USD miesięcznie, czyli 39,99 USD rocznie (Fitbit mówi, że abonenci Premium uzyskają bezpłatny dostęp do Coach, który składa się z filmów treningowych i programów coachingowych audio, a obecni subskrybenci zostaną automatycznie przeniesieni do Premium bez dodatkowych kosztów).
„Patrząc w przyszłość, kontynuujemy przekształcanie naszej działalności z epizodycznej, skoncentrowanej wokół sprzedaży urządzeń, w model oparty na wartości, który koncentruje się na zmianie codziennych zachowań” – powiedział Park.
Fitbit jest znany przede wszystkim jako firma produkująca sprzęt, ale nowe oprogramowanie jest dla firmy sposobem na wyciśnięcie dodatkowych pieniędzy z klientów. Podobnie jak strategia Apple, polegająca na budowaniu usług wyłącznych dla właścicieli sprzętu, Fitbit chce zbudować usługę, która utrzyma lojalność użytkowników. Ma to niemałe znaczenie dla firmy produkującej urządzenia, które nie zmuszają użytkownika do zbyt częstego zakupu nowej wersji. Firma jednocześnie dostrzega to, że klienci chętnie sięgają po droższe, bardziej zaawansowane urządzenia.
„Podczas gdy Versa Lite otrzymała dobre recenzje prasowe i konsumenckie, zauważyliśmy, że konsumenci byli gotowi zapłacić więcej za smartwatch z dodatkowymi funkcjami lub szukać rabatów na niego w stosunku do codziennej ceny” – powiedział prezes Fitbit, James Park podczas rozmowy z analitykami giełdowymi.
Być może właśnie ten głód funkcjonalności wśród użytkowników zaważył na tym, że firma postanowiła na wzbogacenie usługi dodatkowej – oferując użytkownikom dodatkową funkcjonalność, a samemu czerpiąc stały zysk, niewymagający ponoszenia zbyt wielu dodatkowych kosztów.